• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 30 فروردین 1402
کد مطلب : 189556
+
-

نقل قول

پرداخت پاداش باسوادی
علیرضـــا عبـــدی، رئیس سـازمان نهضت سواد‌آموزی: با احیای مصوبه پرداخت پاداش باسوادی امسال این مصوبه را برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اجرایی کردیم و پاداش باسوادی افراد باسواد شده را در این دو سال به حساب‌شان واریز کردیم. حدود ۹۲هزار نفر شامل پرداخت مشوق‌ها بودند که ۹۰۰۰نفر شماره حساب‌شان مسدود بوده است که دوباره سامانه‌ای را اعلام می‌کنیم تا افراد جامانده بتوانند مشکل را حل و پاداش باسوادی‌شان را دریافت کنند.

ثبت نام ۱۳۰ هزار حامی در طرح اکرام ایتام
حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:  ۱۳۰هزار حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین از ابتدای‌ماه مبارک رمضان ثبت نام کردند که این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته است. علاوه بر مراجعات حضوری، ۹۳ هزار نفر نیز با ارسال پیامک، متقاضی عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین شده‌اند. در تهران هم 8 هزار و ۵۰۰نفر حامی در طرح اکرام ایتام مشارکت داشتند و ۱۶هزار و ۵۰۰نفر از افرادی که قبلاً حامی بودند مجدداً چند نفر یتیم دیگر را تحت حمایت مادی و معنوی خود قرار دادند.

تجهیزات پزشکی ارز می‌گیرند
زهرا شیخی،  سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: با توجه به افزایش قیمت ارز، از یک طرف تأمین سرمایه در گردش صنایع تولیدی تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه شده و از طرف دیگر مواداولیه و تجهیزات پزشکی در گمرک دپو شده و می‌طلبد این مشکل هر چه سریع‌تر رفع شود. اگر در زمان مناسب ارز لازم به تجهیزات پزشکی اختصاص داده نشود و تصمیم‌گیری درستی در این رابطه نداشته باشیم، احتمال کمبود قابل توجه ملزومات پزشکی دور از انتظار نیست و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید دارند که باید به‌صورت عاجل مشکل حل شود.

سفر زائران اربعین از 9مرز کشور
سید جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور: امسال سالی سخت‌تر و با نشاط‌تر برای اربعین خواهیم داشت.کارهای زیرساختی در مرزها انجام شده است؛ ازجمله اینکه در مرز ریمدان کار عملیاتی با کمک خیرین انجام شده است. در اربعین امسال سفر از مرزهای ۸گانه را خواهیم داشت و احتمالا یک مرز دیگر هم اضافه خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :