• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
چهار شنبه 30 فروردین 1402
کد مطلب : 189562
+
-

مشکل دارو برای بیماران بستری

رئیس دوازدهمین همایش داروسازی بالینی از چالش‌های داروسازان می گوید

رئیس دوازدهمین همایش داروسازی بالینی ایران از برگزاری این رویداد در روزهای 17لغایت 19خرداد‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی تهران خبر داد و گفت: برگزاری این همایش پس از گذشت بیش از 3سال از شروع پاندمی کرونا و دراین بازه زمانی دارای ویژگی‌های خاصی است و فرصتی خواهد بود برای پاسخگویی به سؤالات همکاران داروساز که در این مدت دسترسی مناسب به منابع معتبر نداشته‌اند.
حسن خلیلی با اشاره به فعالیت حدود 30دانشکده داروسازی و نزدیک به 12هزار دانشجوی داروسازی در کشور افزود: در آینده بسیار نزدیک نظام سلامت با خیل داروسازان فارغ التحصیل روبه‌رو خواهد بود. به‌گفته او پیش‌بینی می‌شود در 5سال آینده تعداد داروسازان به دوبرابر افزایش یابد و این آینده در پیش، مولود این سؤالات در ذهن دانشجوان و فارغ التحصیلان است که آیا هدف اولیه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو که خدمت در مناطق محروم بوده، شرایط و جایگاه در‌شأن را برای این تعداد داروساز آماده می‌کند؟ آیا ارائه خدمات مشاوره‌ای فراتر از خدمت مشاوره در زمان تحویل نسخه، آن‌هم بدون تعرفه حرفه‌ای، برای داروسازان در آینده جذابیت خواهد داشت؟ تاسیس داروخانه‌های متعدد بدون رعایت فاصله جغرافیایی و حد جمعیتی چه تبعاتی برای صنف داروسازان و خدمت گیرندگان خواهد داشت؟
رئیس دوازدهمین همایش داروسازی بالینی ایران، اظهار داشت: حرفه داروسازی با وجود سابقه، راه درازی در پیش دارد. کافی است به سایت‌های انجمن داروسازان کشورهای بزرگ سر بزنیم. داروسازان به‌دنبال استفاده از پتانسیل‌ها و توانایی‌های خود در طول چندین سال آموزش، در نظام سلامت و مراقبت بیماران هستند. تعریف تعرفه خدمت مشاوره‌ای در سطح داروخانه، کسب مجوز برای نسخه نویسی اقلام دارویی خاص، مشارکت درانجام واکسیناسیون، خدمات مشاوره‌ای برای بیماران ناتوان و نظارت بر درمان‌های تزریقی در منزل، کلینیک‌های مشاوره‌ای سرپایی و مجازی، آماده‌سازی‌ فرآورده‌های تزریقی، تغذیه وریدی، شیمی‌درمانی جهت مصرف و... ازجمله این فعالیت‌ها هستند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید