• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189486
+
-

بارگذاری فیش‌های حقوقی در سامانه شفافیت تا پایان سال


نشست خبری رئیس دبیرخانه شورای‌عالی استان‌ها با محوریت شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید، روز گذشته برگزار شد؛ احمدصادقی با اشاره به این که جامعه 126هزار نفری شوراها، می‌تواند در تحقق این شعار نقش داشته باشند گفت: ظرف یک سال گذشته ۳۴ طرح در شورای‌عالی استان‌ها به تصویب رسید و ۱۷ طرح به مجلس شورای اسلامی ارسال و ۱۲ دستورالعمل به وزارت کشور ابلاغ شده است.
او در ادامه به موضوعاتی همچون شفافیت و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: کمیته شفافیت و هوشمندسازی تنها به شفافیت و افشای اطلاعات توجه ندارد و اقداماتی را برای غیرحضوری‌شدن روند انجام امور اداری را پیش می‌برد. بی‌تردید سامانه شهرسازی باید سیستماتیک شود تا به جایی برسیم که شخص در منزل خود یا در دفاتر فنی برای گرفتن خدمات حداکثری اقدام کند و سیستم یک شبیه‌سازی‌ برای فردی که در تهران است انجام دهد و سلایق شخصی در این فرایند اعمال نشود. این سیستم در حال حاضر آماده اتصال به درگاه ملی مجوزها نیز شده است.
صادقی به روزرسانی سامانه شفافیت را در اولویت دانست و عنوان کرد: ۱۵ آیتم به سامانه شفافیت اضافه شده است و تلاش می‌کنیم در پایان سال‌جاری تمامی ۴۱ موردی که باید براساس قانون اطلاعات آنها در سامانه بارگذاری شود محقق شود. مواردی همچون فیش‌های حقوقی، احکام و... باید در سامانه شفافیت بارگذاری شود.
رئیس دبیرخانه شورای‌عالی استان‌ها در ادامه درخصوص پرداختی حق‌الجلسه به اعضای شورای شهر تهران گفت: این عدد حدود 20میلیون تومان است و اگر اعضا وامی داشته باشند در طول‌ماه قسط آن کم شده و پرداختی به اعضای شورای شهر تهران انجام می‌پذیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید