• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189483
+
-

آماده‌ام هرجا لازم باشد کشتی بگیرم

ایمان محمدی، طلایی جدید کشتی ایران از موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا و کار کردن زیرنظر حسن رنگرز می‌گوید

آماده‌ام هرجا لازم باشد کشتی بگیرم

محسن محمود صفری

ایمان محمدی در رقابت‌های کشتی فرنگی آسیا و در وزن 63کیلوگرم تمام رقبایش را با امتیاز عالی شکست داد و عنوان قهرمانی را کسب کرد. محمدی در این مسابقات 27امتیاز به دست آورد و هیچ امتیازی از دست نداد. او که چندی پیش طلای جوانان و امیدهای جهان را به‌دست آورده بود، حالا با قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا در یک‌قدمی کسب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی‌2023 صربستان قرار دارد. گفت‌وگوی همشهری با ایمان محمدی را می‌خوانید.

   سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر بودی که به مدال برنز رسیدی و حالا بعد از طلای جوانان و امیدهای جهان، طلای بزرگسالان آسیا را هم گرفتی. به‌نظر می‌رسد اعتماد کادر فنی را جلب کرده‌ای؟
سال گذشته مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان برگزار شد که متأسفانه نتوانستم در حدواندازه خودم ظاهر شوم و در نهایت سوم شدم، ولی امسال شرایط برایم متفاوت بود و فقط برای کسب مدال طلا به قزاقستان رفته بودم که خدا را شکر موفق شدم به هدفم برسم.

   کار کردن با حسن رنگرز چطور است؟
ایشان و کادرشان واقعا برای بچه‌‎ها زحمت می‌کشند. آقای رنگرز یکی از بادانش‌ترین مربیان است که از نظر فنی هم در زمان خودشان جزو بهترین کشتی‌گیران بودند. خوشحالم که این شانس را داشته‌ام با ایشان کار کنم و هر روز در کنارشان چیزهای خوبی یاد می‌گیرم.

   در قهرمانی آسیا طی 3کشتی 27امتیاز گرفتی و امتیازی هم از دست ندادی. سطح مسابقات چطور بود؟
مدعیان آسیایی حضور داشتند و تیم ما هم همانطور که دیدید عملکرد خوبی داشت و در نهایت با اقتدار به‌عنوان قهرمانی هم رسید. خودم در مجموع 3کشتی گرفتم که در هر 3مسابقه با نتیجه 9بر صفر پیروز شدم. امتیازی از دست ندادم و از این نظر از عملکردم راضی هستم. امیدوارم این روند برایم ادامه‌دار باشد و در سایر مسابقات هم کم‌اشتباه کشتی بگیرم.

   با عملکردی که داشتی طبق چرخه تا کسب دوبنده تیم ملی راه زیادی نداری. درست است؟
طبق چرخه انتخابی باید در یک تورنمنت هم کشتی بگیرم و آن زمان تکلیف مشخص می‌شود. برای من کار تمام نشده و هر جا لازم باشد کشتی می‌گیرم تا به هدفی که برای خودم درنظر گرفته‌ام برسم.

   سال‌ها کشتی‌گیران از امکانات اردو گلایه داشتند ولی حالا مدتی است که فقط تعریف و تمجید می‌شنویم. واقعا همه‌‌چیز خوب شده یا کشتی‌گیران دیگر به نبود امکانات عادت کرده‌اند؟
واقعا باید از آقای دبیر تشکر کرد که چنین امکاناتی را برای کشتی‌گیران فراهم کرده است. همه‌‌چیز مهیا‌ست و هیچ کمبودی در کمپ تیم‌های ملی نداریم. به جرأت می‌توانم بگویم کمپ کشتی ما در دنیا بی‌نظیر است و لنگه‌اش در دنیا نیست. خوشحالم که تیم هم خوب نتیجه گرفت تا جواب زحمات آقای دبیر را داده باشد و امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید