• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189482
+
-

امیدوارم سرمربی تیم ملی شوم

سعید دقیقی: صعود شمس‌آذر قطعی شده ولی می‌خواهیم در 4بازی باقیمانده طوری بازی کنیم که حق تیمی ضایع نشود

امیدوارم سرمربی تیم ملی شوم

 امیرحسین اعظمی  

سعید دقیقی سرمربی تیم شمس‌آذر قزوین، در سال‌های ابتدایی دوران مربیگری‌اش یک موفقیت بزرگ را جشن گرفت و درحالی‌که 28هفته از مسابقات لیگ دسته‌اول سپری شده است، صعود این تیم را به لیگ برتر قطعی کرد. او فصل گذشته در شرایطی هدایت شمس‌آذر را بر عهده گرفت که این تیم وضعیتی بحرانی در لیگ دسته‌اول داشت ولی دقیقی تیم را در دسته‌اول حفظ کرد و یک فصل بعد توانست به لیگ برتر صعود کند. با دقیقی در مورد رسیدن به این موفقیت صحبت کرده‌ایم.

   در سال‌های ابتدایی مربیگری، به دستاورد بزرگی رسیدی. در مورد این موفقیت صحبت می‌کنی؟
این دستاوردی بزرگ برای مجموعه شمس‌آذر و مردم قزوین بود. 16ماه و 10روز پیش زمانی که هدایت این تیم را بر عهده گرفتم، شمس‌آذر شکل و شمایل یک تیم محلی را داشت و حتی فرم لباس پوشیدن این تیم هم محلی بود. تیم در رده شانزدهم یا هفدهم جدول قرار داشت ولی به مرور زمان اوضاع بهتر شد و توانستیم در نهایت صاحب رتبه تک‌رقمی شویم. امسال هم به لیگ برتر صعود کردیم. از زمانی که به شمس‌آذر آمدم تا الان میانگین امتیازی و میانگین گل زده ما بالاتر از 2بوده است.

   مثل اینکه زیاد هم هزینه نکردید؟
بودجه تیم ما با هزینه جاری 20میلیارد بود که با پاداش صعود و فراهم شدن برخی امکانات به 28میلیارد می‌رسد. ما از لحاظ بودجه تیم هفتم یا هشتم لیگ دسته اول هستیم.

   مربیگری را در تیم کاسپین شروع کردی، درست است؟
بله، در لیگ دسته‌دوم کلا 600میلیون تومان برای تیم هزینه شد و توانستیم تیم را با بازیکنان بومی در لیگ حفظ کنیم. آن تیم تبدیل به شمس‌آذر شد و در نهایت توانستیم در این فصل به لیگ برتر صعود کنیم.

   سبک بازی تیم شما هم نشان می‌دهد که فوتبال تدافعی را دوست نداری؟
من دوره‌های مربیگری را در بالاترین سطح پشت سر گذاشتم و حتی به کلاس‌های خصوصی و تئوری فوتبال هم رفتم و سعی داشتم از تجربیات افراد مختلف ازجمله آقایان چراغپور و اقبالی هم استفاده کنم. سعی می‌کنم خودم را در بحث مربیگری به‌روز نگه دارم و در مورد سبک بازی هم باید بگویم که بهترین دفاع حمله کردن است. وقتی تیم شما حمله کند این اجازه را به تیم حریف نمی‌دهید که روی دفاع شما فشار بیاورد. هر مربی ایده‌های خاص خودش را دارد و من هم سعی می‌کنم براساس ایده‌های ذهنی خودم و چیزهایی که یاد می‌گیرم، تیمم فوتبال خوبی را به نمایش بگذارد.

   مربیان مورد علاقه‌ات در بین مربیان داخلی و خارجی چه کسانی هستند؟
بعد از جام‌جهانی واقعا از فلسفه اسکالونی خوشم آمد. او واقعا می‌دانست چگونه از بازیکنان تیمش در چه زمانی و چه نقطه‌ای از زمین بازی بگیرد. شما بازی‌ها و سبک بازی مسی را در پاریس و تیم ملی آرژانتین قیاس کنید، او واقعا در تیم اسکالونی درخشید و فکر می‌کنم این مربی نقش مهمی در قهرمانی آرژانتین داشت. در بین مربیان ایرانی هم سبک امیر قلعه‌نویی را دوست دارم. او از لحاظ فنی و مدیریتی مربی خوبی است و قهرمانی‌هایی که به‌دست آورده آسان نبود است.

   مهم‌ترین هدف تو در مربیگری چیست؟
اینکه سرمربی تیم ملی شوم.

   فکر می‌کنی قابل دسترس باشد؟
چرا که نه. با تلاش و زحمت می‌توان به موفقیت رسید و امیدوارم یک روز سرمربی تیم ملی شوم.

   ظاهرا پیشنهاد سرمربیگری تیم المپیک هم به دستت رسیده است؟
صحبت‌هایی با من شده ولی واقعیت این است که در حال حاضر تمرکز من روی بازی‌های شمس‌آذر است. هنوز بازی‌ها به پایان نرسیده و حالا باید دید شرایط چگونه پیش می‌رود.

   اگر بحث جدی شود، حاضری پیشنهاد تیم المپیک را قبول کنی؟
فعلا دوست ندارم درخصوص این موضوع صحبت کنم.

   فصل بعد در شمس‌آذر می‌مانی؟
ما 4بازی دیگر داریم و می‌خواهیم طوری بازی کنیم که در نیمه بالای جدول هر تیمی لیاقتش را دارد به لیگ برتر صعود کند. در پایین جدول هم برخی تیم‌ها خطر سقوط را احساس می‌کنند و باید نمایش همیشگی خودمان را داشته باشیم تا حق تیمی ضایع نشود. فعلا تصمیمی برای فصل بعد نگرفتم.

   در مورد بازی‌های لیگ برتر صحبت کن. فکر می‌کنی چه تیمی قهرمان شود؟
پیش‌بینی سخت است و هر 3تیم رقابت فشرده‌ای با هم دارند. من سپاهان را تیم خوبی می‌بینم و استقلال هم در بازی‌های اخیر فوق‌العاده کار کرده است. فکر می‌کنم از بین سپاهان و استقلال یک تیم قهرمان شود، شانس سپاهان را کمی بیشتر می‌دانم.
 
برای سرمربیگری تیم المپیک صحبت‌هایی با من شده ولی واقعیت این است که در حال حاضر تمرکز من روی بازی‌های شمس‌آذر است. هنوز بازی‌ها به پایان نرسیده و حالا باید دید شرایط چگونه پیش می‌رود

 

این خبر را به اشتراک بگذارید