• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189467
+
-

مسجد حضرت خدیجه  س در جوار پایانه شرق را اعضای هیئت محبان آل یاسین  ع ساختند‌

مسجد مسافران

بچه‌های مسجد
مسجد مسافران

پریسا نوری؛ روزنامه‌نگار

مسجد ام‌المومنین، حضرت خدیجه(س)، در شرق تهران یکی از مساجدی است که علاوه بر وقت نماز، هر روز تا پاسی از شب، درهایش به روی شهروندان باز است تا علاوه بر برپایی نماز و فعالیت‌های مذهبی، پناهگاهی امن برای مسافران باشد.
مسجد ام‌المومنین، حضرت خدیجه(س)، در خیابان دماوند و نزدیک پایانه شرق تهران، به‌دلیل همجواری با این پایانه، علاوه بر اهالی و نمازگزاران محله آشتیانی منطقه۱۳، همه‌روزه میزبان صدها مسافری است که از تهران به شهرهای مختلف و عمدتا شهرهای شمالی می‌روند و یا از این شهرها وارد تهران می‌شوند. ناگفته پیداست که حجم مسافران در روزهای پایان هفته و تعطیلات رسمی بیشتر می‌شود.
خوب است بدانید مسجد حضرت خدیجه(س) در سال۹۱ با هدف تامین سرپناه و ارائه خدمات به مسافران پایانه شرق، توسط اعضای هیئت محبان آل‌یاسین(ع) ساخته شد.
با توجه به اینکه نمازخانه پایانه شرق تهران کفاف ازدحام جمعیت مسافران را نمی‌داد، در این سال اعضای هیأت امنای هیئت محبان آل‌یاسین(ع) که یکی از هیئت های فعال شرق تهران است، تصمیم گرفتند مسجدی را در جوار پایانه مسافربری بسازند.
در نهایت کلنگ ساخت مسجد سال۹۱ در زمینی درست روبه‌روی پایانه به زمین خورد و در سال۹۶ درهای مسجد به روی اهالی و مسافران باز شد.
هرچند هنوز گنبد و گلدسته مسجد نصب نشده، اما مسجد ام‌المومنین، حضرت خدیجه(س)، پس از ساخت و آماده‌سازی شبستان از صبح تا پاسی از شب پذیرای مردم اعم از مسافران بین‌شهری، کسبه و ساکنان خیابان دماوند و خیابان رشید است.
با توجه به اینکه این مسجد درست در کنار ایستگاه آغازین خط تهرانپارس - حکیمیه قرار دارد، در اوقات شرعی و وقت نماز، میزبان مسافران درون‌شهری هم هست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید