• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 27 فروردین 1402
کد مطلب : 189261
+
-

عدد خبر/5 استان

5 استان کشور کانون‌ جدید گردوغبار تولید کرده‌اند و به‌گفته احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی، کانون‌های جدید در جنوب تهران، جنوب استان البرز، استان‌های اصفهان، قم و  سیستان و بلوچستان تشکیل شده که موج ریزگردهای ناشی از تالاب‌های هامون و جازموریان در سیستان و بلوچستان، ‌هرمزگان و کرمان را هم درگیر کرده است.

1850 کیلومتر
بررسی ماهواره‌ای 20ساله از جنوب ایران در حدفاصل 2 شهر سیریک تا جاسک برای مطالعه تأثیر گیاه مهاجم کهور آمریکایی مشخص کرد غالبیت گونه مهاجم کهور آمریکایی نسبت به سایر درختان بیشتر است. براساس این مطالعه که توسط پژوهشگران محیط‌زیست انجام شد، طبقه درختان کهور آمریکایی به‌عنوان دومین طبقه درختی وسیع در جنوب ایران گسترده شده است.

7 استان
بیشترین بارش سامانه اخیر را دریافت کردند و ۹میلی‌متر نیز به میانگین بارش کشور افزوده شد. براساس داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی، اطلاعات پهنه‌ای بارش کشور نشان می‌دهد به‌رغم افزایش 9میلی‌متری میانگین بارش در کشور، هم‌اکنون میانگین بارش کشور ۱۵۷میلی‌متر است که حدود ۲۰میلی‌متر بیشتر از سال گذشته و ۳۳میلی‌متر کمتر از شرایط نرمال بلندمدت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید