• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 26 فروردین 1402
کد مطلب : 189207
+
-

005دلار بگیر، اجتماعی شو

فرهنگ و زندگی
005دلار بگیر، اجتماعی شو

تنهایی جوانان در کره‌جنوبی و قطع کامل ارتباط آنها با دنیای بیرون، به چنان معضلی تبدیل شده که دولت در این کشور به فکر افتاده ماهی 500دلار به آنها بدهد تا از غار تنهایی‌شان خارج شوند.
وزارت خانواده‌کره اعلام کرده که هدفش از این پروژه، حمایت از ثبات احساسی و روانی جوانان و کمک به رشد سالم آنهاست. حدود 3.1درصد جوانان 19تا 39ساله کره‌جنوبی، انسان‌های تنهای تنها تعریف می‌شوند؛ به این معنا که در فضایی محدود زندگی می‌کنند و در مدت زمان زیادی، کاملا ارتباط شان با دنیای بیرون قطع است و به سختی می‌توانند یک زندگی معمولی داشته باشند. این یعنی 338هزار نفر در کره‌جنوبی، در غار تنهایی خودساخته‌ زندگی می‌کنند. از این میان، 40نفر از افرادی که خودشان را ایزوله کرده‌اند، در سنین بلوغ و رشد جوانی هستند و وضعیت بحرانی‌تری دارند. سختی‌های مالی، بیماری‌های روانی، مشکلات خانوادگی و چالش‌های سلامتی از جمله عواملی هستند که باعث شده این تعداد چشمگیر از جوانان کره‌ای، در این شرایط غیرطبیعی  زندگی کنند.
دولت گفته است که این کمک هزینه مالی را به جوانان 9تا 24ساله‌ای که در خانواده‌هایی با درآمد کمتر از حد متوسط (پایین‌تر از 4هزار و 165دلار در ماه) زندگی می‌کنند، پرداخت می‌کند. این جوانان باید برای این برنامه دولتی در سازمان‌های تامین اجتماعی محلی ثبت نام کنند. براساس این برنامه؛ والدین، سرپرستان و معلمان جوانان هم می‌توانند به جای آنها ثبت نام کنند. معضل زندگی ایزوله جوانان، فقط منحصر به کره‌جنوبی نیست و در ژاپن هم نزدیک به 1.5میلیون جوان در شرایط مشابهی زندگی می‌کنند. وضعیت آنها چنان حاد است که تعداد زیادی از آنها، فقط برای خرید مایحتاج روزانه از منزل خارج می‌شوند. تعداد زیادی هم در این میان هستند که مطلقا از خانه بیرون نمی‌روند. در هر 2 کشور، شرایط در سال‌های اخیر به‌خاطر همه‌گیری کرونا و تشویق مردم به ماندن در خانه، ‌حتی بدتر از گذشته هم شده است.‌


 

این خبر را به اشتراک بگذارید