• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 26 فروردین 1402
کد مطلب : 189200
+
-

علیه مزاحمت

علیه مزاحمت

دیالوگ نسل اول مزاحم‌های تلفنی همین بود؛ فوت می‌کردند تا تفریح کنند. مشترکان تلفن‌های خانگی هم مجبور بودند فوت‌هایشان را گوش کنند، اما با فعال شدن سیستم نمایشگر شماره تلفن، کار و بار مزاحم‌ها که در مقایسه با مزاحم تلفنی‌های امروزی موجودات بی‌آزاری به‌حساب می‌آمدند! کساد شد. نمایشگرهای شماره تلفن مثل شیر در کمین بودند تا مزاحم‌ها را شکار کنند، اما بعد از چند سال با به بازار آمدن تلفن‌های اعتباری، نسل دوم مزاحم‌ها هم به دنیا آمدند و موج جدید مزاحمت‌های تلفنی را به راه انداختند، اما دیگر نه برای مشترکان خانگی؛ نسل جدید مزاحم‌های تلفنی، با گرفتن شماره‌های امدادی مثل اورژانس و آتش‌نشانی و... و دادن آدرس اشتباه و سرهم کردن داستان‌های قلابی، وقت‌شان را پر می‌کنند.
    
آمار عجیبی است؛ اینکه حدود ۱۰درصد از تماس‌های روزانه مردم با شماره۱۱۵ و اورژانس مربوط به مزاحمان تلفنی است. البته این آمار پیش از این شامل نیمی از تماس‌ها به اورژانس می‌شد که تأسف‌بار بود. این تماس‌ها باعث بروز اخلال در روند کار اورژانس و آتش‌نشانی می‌شود و به‌طور مثال با خروج هر نیرو از ایستگاه آتش‌نشانی به‌دلیل تماس‌های غیرواقعی، خسارت‌های فراوانی به سیستم و جامعه وارد می‌شود؛ چون در همان لحظه ممکن است سانحه‌ای رخ داده باشد، اما به‌دلیل نبود نیرو در ایستگاه، روند پوشش‌دهی به حادثه با تامل انجام می‌شود. همچنین اشغال خطوط اضطراری اورژانس توسط این‌گونه تماس‌های غیرضروری هم باعث می‌شود که بیماران و مصدومانی که در شرایط مرگ و زندگی هستند، از خدمات اورژانس محروم شوند.
    
شاید کسی فکرش را نمی‌کرد که روزی کسی به‌خاطر مزاحمت تلفنی روانه زندان شود، اما به‌خاطر اختلال مزاحمان تلفنی در روند خدمت‌رسانی اورژانس، مدیران این مرکز عزم‌شان را برای پیگیری قانونی در برخورد قضایی با متخلفان جزم کرده‌اند؛ چون معتقدند برخورد نکردن با مزاحمان موجب شده که گروهی از این افراد با تماس‌های مکرر، زندگی دیگران را در معرض تهدید جدی قرار دهند. حالا دیگر قطع تلفن و حداقل 3‌ماه حبس در انتظار مزاحمان تلفنی ۱۱۵ است و نوع مجازات نیز به شخصیت متهم، دفعات و نوع مزاحمت بستگی دارد. همچنین شلاق، جریمه مالی و حبس شامل مزاحمان آتش‌نشانی هم می‌شود تا دیگر مزاحمان زندگی مردم را بازیچه شوخی‌های نامتعارف و زننده خود قرار ندهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید