• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 26 فروردین 1402
کد مطلب : 189160
+
-

یامگا و سیلوا، رکوردداران بیشترین بازی برای استقلال امشب محروم هستند

استثنائاً ایرانی

استثنائاً ایرانی

استقلال در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ برتر، در حالی به مصاف هوادار می‌رود که 2بازیکن خارجی‌اش را به‌دلیل محرومیت دراختیار ندارد. کوین یامگا و رافائل سیلوا، 2بازیکن استقلال هستند که بعد از دریافت کارت زرد در بازی با آلومینیوم اراک، حضور در مسابقه با هوادار را از دست داده‌اند. نکته جالب اما در مورد این دو بازیکن این است که آنها رکورددار بازی برای استقلال در تمامی مسابقات این فصل به‌شمار می‌روند و از این جهت غیبت همزمانشان جالب توجه است.
یامگا با 2هزارو477دقیقه حضور در همه مسابقات، باثبات‌ترین مهره استقلال در فصل جاری بوده است. مدافع هافبک فرانسوی آبی‌ها، 2هزارو178دقیقه در لیگ برتر برای این تیم به میدان رفته، 105دقیقه در جام حذفی بازی کرده و البته در طول دیدار 90دقیقه‌ای سوپرجام هم حضور داشته است. بعد از او نوبت به سیلوا می‌رسد؛ مدافع برزیلی که 2هزارو380دقیقه برای آبی‌ها بازی کرده و او نیز جزو مهم‌ترین بازیکنان این تیم به‌شمار می‌آمده است. سیلوا 2هزارو80دقیقه در لیگ برتر توپ زده، 210دقیقه در جام حذفی به میدان رفته و در آن مسابقه 90دقیقه‌ای سوپرجام در برابر نساجی هم حاضر بوده است.
حالا اما هر دوی این بازیکنان به‌دلیل دریافت کارت زرد در بازی با آلومینیوم از حضور در برابر هوادار محروم هستند تا ساپینتو ناچار شود در اتفاقی نادر، امشب تیمش را با یک ترکیب کاملا ایرانی به مصاف حریف بفرستد. البته که نرخ بالای مشارکت یامگا و سیلوا در مسابقات این فصل استقلال نشان از اهمیت ویژه آنها دارد و طبیعتا غیبت این دو بازیکن نباید خبر خوبی برای ساپینتو باشد، اما حتما مربی پرتغالی خوشحال است که این دو نفر در چنین مسابقه‌ای محروم شده‌اند و از حالا حضورشان در دربی پایتخت تضمین است. استقلال برای بازی با پرسپولیس هیچ بازیکنی را در آستانه محرومیت ندارد و با خیال راحت می‌تواند آماده رویارویی با حریف دیرینه شود.

سلام به صدر
در ادامه کورس سنگین صدر جدول، امشب سپاهان و استقلال میزبان هستند؛ استقلال با هوادار مهربان بازی دارد و سپاهان با رفسنجانی‌های چغر و سختگیر

هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال ایران که دیشب آغاز شده امشب با برگزاری 5بازی به پایان خواهد رسید. از جمع تیم‌های صدرنشین و مدعی قهرمانی، پرسپولیس روز گذشته بازی‌اش را انجام داد و 2رقیب دیگر یعنی استقلال و سپاهان امشب به مصاف هوادار و مس رفسنجان می‌روند. دیدار تراکتور و ملوان در شهر انزلی و بازی گل‌گهر و فولاد هم از دیگر بازی‌های مهم امشب خواهند بود. در قعر جدول هم نفت آبادان به‌دنبال برتری مقابل پیکان و زنده کردن آخرین امیدهایش برای بقاست.

  استقلال - هوادار
از ساعت19:30امروز در ورزشگاه آزادی، استقلال در آخرین بازی‌اش قبل از دربی بزرگ تهران به مصاف یکی دیگر از تهرانی‌های لیگ برتر می‌رود. هوادار که حریف امروز آبی‌هاست در یکی دو سال اخیر رقیب مهربانی برای استقلال بوده و هرگز از این تیم امتیاز نگرفته است. هوادار که فصل گذشته به لیگ برتر اضافه شد در 2 بازی رفت و برگشت به‌ترتیب با یک گل و 2گل مغلوب استقلال شد. امسال هم بازی رفت 2 تیم در ورزشگاه شهیددستگردی با تک‌گل محمد محبی به سود آبی‌ها تمام شد. استقلال که در این هفته‌ها عالی بازی کرده و نتایج بسیار خوبی هم گرفته است، طبیعتا امروز هم به نتیجه‌ای کمتر از پیروزی قانع نخواهد بود. تیم ساپینتو در 9هفته اخیر 8برد داشته و فقط به نساجی امتیاز داده است. در مقابل، هوادار همان تیمی است که پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی برد و قرمزها را در کورس قهرمانی از رقبا عقب انداخت. شاگردان ساکت الهامی بعد از آن پیروزی 5بازی انجام داده‌اند که تنها موفقیت‌شان در این 5بازی بردن ملوان در انزلی بوده است. آنها در این هفته‌ها به مس رفسنجان، سپاهان و پیکان باخته‌اند. استقلال امروز در غیاب 2بازیکن خارجی‌اش که محروم هستند احتمالا به مرادمند و صالح حردانی میدان خواهد داد. این تیم در تمام 10بازی نیم‌فصل دوم خودش گل زده و در اوج آمادگی‌ است. خط حمله استقلال با مهدی قائدی که در بهترین فرم خودش قرار دارد و همچنین با حضور محمد محبی و پاس‌های آرش رضاوند روزهای بسیار خوبی را سپری می‌کند.

  پیکان – نفت آبادان
از ساعت 19:30و همزمان با دیدار استقلال و هوادار، یک بازی دیگر هم در شهر تهران برگزار می‌شود که در آن تیم پیکان، میزبان صنعت‌نفت آبادان خواهد بود. پیکان بعد از هفته‌های زیادی که نتایج خوبی نگرفته بود بالاخره هفته گذشته هوادار را برد و طلسم را شکست. این تیم 7بازی آخرش را بدون برد و 3بازی آخر را بدون گلزنی سپری کرده بود. پیکان ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را داشته و کمتر از همه تیم‌ها گل زده است. در آن سوی میدان صنعت‌نفت آبادان هم بعد از 12هفته بالاخره در هفته گذشته مس کرمان را برد و به بقا امیدوار شد. تیم عبدالله ویسی باید در 5هفته باقیمانده 6امتیاز بیشتر از مس کرمان بگیرد که کار خیلی سختی خواهد بود. ویسی با ورودش به آبادان تغییراتی در ترکیب نفتی‌ها ایجاد کرده و بازیکنان بومی را به خارجی‌های پرتعداد تیمش ترجیح داده است. تیم او برای بقا در لیگ برتر حتما باید در زمین پیکان به پیروزی برسد.

  ملوان - تراکتور
امروز در انزلی هم مسابقه‌ای برگزار می‌شود که شاید به لحاظ امتیاز و جدول، حساسیت کمتری نسبت به سایر مسابقات داشته باشد اما حضور 2 تیم قدیمی ملوان و تراکتور این بازی را خاطره‌انگیز و جذاب خواهد کرد. البته تراکتور برای چهارم شدن در لیگ و رقابت با گل‌گهر و مس رفسنجان، چشم به امتیازات این بازی دارد اما ملوان تقریبا تکلیفش با لیگ جاری مشخص شده است. هدف ملوان در این فصل، ماندن در لیگ برتر بود که چند هفته قبل قطعی شد و بعد از آن نتایج ضعیف سفیدپوشان از راه رسیدند. انزلی‌چی‌ها 7هفته است هیچ بردی نداشته‌اند اما حریف‌شان هفته گذشته صدرنشین لیگ را برده است.

  سپاهان – مس رفسنجان
و اما یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته را سپاهان و مس رفسنجان برگزار می‌کنند که 2‌تیم پرسپولیس و استقلال چهارچشمی به اتفاقات این بازی چشم دوخته‌اند. زردپوشان اصفهان بعد از باخت مقابل تراکتور، دیگر نباید امتیاز از دست بدهند وگرنه قهرمانی آنها به‌شکل جدی به خطر خواهد افتاد. تیم ژوزه مورایس اگر امروز امتیاز از دست بدهد ممکن است حتی تا رتبه سوم جدول هم پایین برود. اما پیروزی در بازی امروز، قهرمانی آنها را تا حدود بسیار زیادی قطعی خواهد کرد چون آنها در 4هفته باقیمانده با 4تیم انتهای جدولی بازی دارند. مس البته حریف بسیار سختی برای زردهاست. شاگردان ربیعی فصل گذشته در بازی برگشت توانستند سپاهان را شکست بدهند و بازی رفت 2تیم در فصل جاری هم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا از آخرین برد سپاهان مقابل مس بیش از 16ماه گذشته باشد.

  گل‌گهر – فولاد
سعید الهویی در سومین مسابقه‌ای که به‌عنوان سرمربی روی نیمکت سیرجانی‌هاست، باید به مصاف یکی از جالب‌ترین سرمربیان لیگ برود. علیرضا منصوریان از روزی که به فولاد پیوسته به جز شکست خانگی مقابل استقلال نتایج خوبی با تیم اهوازی گرفته است. الهویی هم در 2بازی قبلی به یک برد و یک باخت رسیده است. این دو تیم دقیقا یک‌ماه قبل یعنی در روز 26اسفند در جام‌حذفی به مصاف هم رفتند که گل‌گهر با یک گل برنده شد و فولاد را حذف کرد. در آن بازی جنجالی و پرحاشیه، امیر قلعه‌نویی برای آخرین بار روی نیمکت گل‌گهر نشست.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید