• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189088
+
-

انفجار گاز،خانه‌ای در جنوب پایتخت را آوار کرد

نجات 10نفر در انفجار هولناک

داخلی
نجات 10نفر در انفجار هولناک

نشت گاز و انفجار در خانه‌ای قدیمی واقع در جنوب تهران آنجا را به ویرانه تبدیل کرد و 10نفر از ساکنان آنجا را تا یک قدمی مرگ پیش برد.
به‌گزارش همشهری، یکشنبه‌شب، درحالی‌که عقربه‌های ساعت22:28 را نشان می‌داد، صدای وحشتناکی یکی از محله‌های منطقه فلاح در جنوب تهران را به لرزه درآورد. این انفجار در خانه‌ای قدیمی اتفاق افتاده و قدرت آن به حدی بود که علاوه بر تخریب این ساختمان، شیشه ساختمان‌های مجاور شکسته و آژیر دزدگیر خودروها تا چند کوچه آن طرف‌تر به صدا درآمده بود. دقایق کوتاهی از این حادثه می‌گذشت که صدای آژیر خودروهای آتش‌نشانی و اورژانس فضای محله را پر کرد و با حضور آنها امدادرسانی آغاز شد. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره این عملیات می‌گوید: «3دقیقه از اعلام وقوع این حادثه می‌گذشت که آتش‌نشانان خود را به آنجا رساندند. حادثه در ساختمانی 2طبقه و قدیمی در خیابان شهسوار شمالی اتفاق افتاده و بیشتر از نیمی از آن را تخریب کرده بود.» او ادامه می‌دهد: « این ساختمان در طبقه همکف 2 مغازه داشت و طبقه دوم مسکونی بود. پشت ساختمان نیز مغازه تاسیساتی قرار داشت که بررسی‌ها نشان می‌داد به‌احتمال زیاد انفجار در آنجا اتفاق افتاده و موجب تخریب ساختمان شده است. در این حادثه علاوه بر تخریب بخش‌هایی از طبقه همکف و طبقه دوم ساختمان، شیشه‌های ساختمان‌های مجاور نیز شکسته و چند خودرو  که در آنجا پارک شده بودند نیز دچار خسارت شده بودند.»  امدادرسانی در حالی ادامه داشت که هنوز معلوم نبود، ساکنان ساختمان به چه سرنوشتی دچار شده‌اند. در چنین وضعیتی عملیات آواربرداری و جست‌وجو آغاز شد و امدادگران در همان دقایق اولیه موفق شدند چند نفر را از زیر آوار بیرون بکشند. ملکی در این‌باره می‌گوید: «تقریبا نیمی از این ساختمان تخریب شده بود و شرایط سختی در آنجا وجود داشت؛ اما آتش‌نشانان در همان ابتدای عملیات موفق شدند 6نفر شامل: 3مرد، 2زن و یک کودک حدود یکساله را که بخش‌هایی از بدنشان زیر آوار مانده بود، نجات دهند.هر 6نفر که مصدوم شده بودند به امدادگران اورژانس تحویل داده شدند.» با وجود نجات این 6نفر، هنوز چند نفر دیگر در میان ویرانه ساختمان قدیمی گرفتار شده بودند که عملیات برای نجات آنها ادامه پیدا کرد. سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره می‌گوید: «4خانم در قسمت باقی مانده ساختمان حضور داشته و به‌شدت ترسیده بودند که آتش‌نشانان با استفاده از نردبان دستی آنها را نیز به سلامت به سطح زمین منتقل کردند. علاوه بر این همکارانم برای اطمینان بیشتر به جست‌وجو در محل حادثه برای یافتن سایر حادثه‌دیدگان ادامه دادند که خوشبختانه هیچ فرددیگری یافت نشد و این عملیات بدون هیچ تلفاتی به پایان رسید.»
اما این انفجار چگونه اتفاق افتاد و علت وقوع آن چه بود؟ سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره می‌گوید: «بررسی‌های اولیه انجام شده از سوی همکارانم حاکی   است که حادثه به‌دلیل نشت گاز و ایجاد شعله یا جرقه رخ داده است که بررسی‌های کارشناسی و دقیق‌تر در این‌باره ادامه دارد.»
در همین حال محمداسماعیل توکلی، سرپرست اورژانس تهران نیز جزئیات بیشتری از امدادرسانی به حادثه دیدگان این انفجار را توضیح داد و گفت: به‌دنبال اعلام خبر وقوع این حادثه 5آمبولانس و یک موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند و 7نفر را که مصدوم شده بودند به بیمارستان‌های لقمان، شهدای یافت آباد و بهارلو منتقل کردند و مصدومان تحت مداوا قرار گرفتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید