• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189096
+
-

با مردم/مرکز شهر ارومیه از حضور معتادان متجاهر پاکسازی شود

متأسفانه مرکز شهر به محلی برای جولان معتادان متجاهر تبدیل شده و هر گردشگر با ورود به شهر و بازدید از این منطقه با صحنه‌های تأسف‌باری مواجه می‌شود. این اقشار به‌خصوص در اطراف مسجد‌جامع ارومیه هستند و جا دارد مسئولان هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای پروژه ساماندهی میدان امام و جمع‌آوری این افراد اقدام کنند.
اسماعیلی از ارومیه

در فرم‌های اداری وتحصیلی، قید نام مادر در کنار نام پدر الزامی شود
همه ما می‌دانیم که آموزه‌های دینی و فرهنگی ما و علی‌الخصوص پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)  برای زنان احترام خاصی قائل بوده و هستند. ما باید به‌عنوان یک کشور اسلامی برای دیگر کشورهای مسلمان الگو باشیم و جایگاه و مقام مادر را در عمل به دنیا نشان دهیم. یکی از بهترین و تأثیرگذارترین اقدامات در این زمینه لزوم قید نام مادر در کنار نام پدر در فرم‌های تحصیلی و... است. با این کار نشان می‌دهیم که در دین و فرهنگ ما هیچ تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد و هر دو از یک جایگاه برخوردارند.
شهبازی از تهران

مراکز درمانی شهرهای کوچک به دستگاه‌های دیالیز مجهز شوند
نبود دستگاه‌های دیالیز درشهرهای کوچک برای بیماران بسیار دردسر‌ساز و عذاب‌آور است؛ درحالی‌که این افراد از بیماری خود و تبعات آن به حد کافی در رنج و عذابند. سؤال من این است که تکلیف اشخاصی که تنها زندگی می‌کنند یا سالمند و یا وسیله نقلیه ندارند چیست؟ این افراد چطور باید چند روز در هفته و گاهی هر روز هفته را برای دیالیز به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بروند که در شهرهای اطراف است و فاصله زیادی تا محل سکونتشان دارد؟ از مسئولان خواهشمندیم هر چه زودتر فکری به حال این دسته از بیماران بکنند.
قره ویسکی از دشتک چهار‌محال‌و‌بختیاری

پیامک
افزایش دستمزد کارگران به هیچ‌وجه متناسب با تورم و گرانی‌ها نیست

 براساس ماده 41قانون کار، کارفرما موظف است تا افزایش حقوق سالانه کارگران را مطابق با نرخ تورم افزایش دهد. افزایش 27درصدی به حداقل حقوق‌ها با این وضعیت تورم و گرانی روزافزون، هیچ مشکلی را از کارگران حل نخواهد کرد. خواهشمندیم در مورد این افزایش حقوق تجدید‌نظر صورت گیرد.
علایی از تهران

مشترکان گاز توان پرداخت قبض‌های میلیونی را ندارند
در این شرایط سخت اقتصادی و وضعیت بد مالی مردم، مشترکان گاز نقره‌داغ شده‌اند و قبض‌هایی دریافت می‌کنند که در ماه‌های مشابه سال قبل کمتر از یکصد‌هزار تومان بود درحالی‌که اکنون به بیش از یک‌میلیون‌و‌300 هزار تومان در ماه رسیده که واقعا رکورد جدیدی در گرانفروشی، آن‌ هم توسط دولت خدمتگزار است. مسئولان تجدید‌نظری در قیمت گازبهای مشترکان کنند.
محمود بلیغیان از اصفهان

چرا هنوز مواد تقلبی  در بازار هستند؟
با وجود فعالیت مؤسساتی همچون مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و نظارت بر مواد غذایی، سازمان غذا و دارو، تعزیرات حکومتی و سازمان بهداشت و اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی و ده‌ها مرکز نظارتی دیگر که همگی مسئول کنترل کیفیت و نظارت بر قیمت‌ها و غیره هستند چرا هنوز شاهد کشفیات مواد و کالاهای غیراستاندارد و تقلبی و عرضه این مواد در بازارها هستیم؟
پهلوانی از زنجان

پیام
قرارداد رهن و اجاره مسکن، به صورت‌چند‌ساله منعقد شود
درصد زیادی از مردم کشور خصوصا در تهران و کرج اجاره‌نشین هستند. علاوه بر سختی‌های اسباب‌کشی و صدماتی که به اسباب و اثاثیه خانواده‌ها با هر سال جا‌به‌جایی وارد می‌شود، تامین هزینه‌های رهن و اجاره کمرشکن شده است به‌طوری که اگر فرضا یک کارگر یا کارمند تمام حقوق خود را پس‌انداز کند باز هم قادر به تامین این ارقام نخواهد بود. پیشنهاد می‌کنم مسئولان مالکین را موظف کنند تا قراردادهای چند‌ساله با مستأجرین منعقد کنند تا کمی از فشار روی این قشر برداشته شود.
تهرانی از تهران

فرزندان فرهنگیان بازنشسته جایگزین والدینشان شوند
بسیاری از ارگان‌ها با بازنشسته شدن کارمندانشان فرزندان آنها را جایگزین کرده و به‌کار می‌گیرند. این موضوع نه‌تنها باعث امنیت خاطر افراد می‌شود بلکه افراد جوان‌تر می‌توانند از والدین بازنشسته خود برای عملکرد بهتر‌راهنمایی و کمک بگیرند. با توجه به اینکه فرهنگیان جزو زحمتکش‌ترین و در عین حال کم‌درآمد‌ترین اقشار جامعه هستند پیشنهاد می‌کنم با بازنشسته شدن هر فرهنگی، یکی از فرزندانشان که واجد شرایط هستند جایگزین و استخدام شود.
نورالدین‌زاده از کرج

میزان تعطیلات رسمی در ایران نیازمند بازنگری است
در ایران تعطیلات رسمی زیاد است و بعد از آن هم خود مردم دیر از تعطیلات بازمی‌گردند. اکنون با گذشت 20روز از سال هنوز حتی خرده‌فروش‌ها هم از تعطیلات برنگشته‌اند. البته اگر کار هم کنند چیزی تولید نمی‌کنند. درحالی‌که در بسیاری از کشورهای جهان مردم فقط چند روز تعطیلی برای سال نو دارند و بعد سرکار و زندگی خود بازمی گردند.
هلالی از تهران
 

این خبر را به اشتراک بگذارید