• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 21 فروردین 1402
کد مطلب : 188883
+
-

بهار سردار

نشانه‌ها حکایت از احیای مهاجم تیم ملی دارد؛ سردار در 5‌بازی اخیر هر 50‌دقیقه یک گل برای بایر لورکوزن زده است

تیتر یک
بهار سردار

بهروز رسایلی- روزنامه‌نگار

از نظر فنی، سردار آزمون بدون تردید یکی از مهم‌ترین استعدادهای فوتبال ایران در 2‌دهه اخیر بوده است؛ بازیکنی که خیلی زود راهی فوتبال اروپا شد، اما توقفش در لیگ نه چندان سطح بالای روسیه بیش از حد انتظار به درازا کشید و همه را کلافه کرد. سردار چیزی حدود 10‌سال برای روستوف، روبین‌کازان و زنیت بازی کرد و مدام شایعاتی در مورد حضورش در لیگ‌های معتبر اروپایی به گوش می‌رسید که البته هیچ‌یک هم محقق نمی‌شد. نهایتا اما، زمستان 2‌سال پیش و فقط کمی پیش از شروع جنگ روسیه و اوکراین، آزمون دل از سرزمین تزارها کند و به بایر لورکوزن در بوندس‌لیگا پیوست. از اینجا به بعد بسیاری منتظر درخشش مهاجم ملی‌پوش کشورمان بودند، اما تا مدت‌های طولانی انتظارها بی‌ثمر بود. افول آزمون، نیمکت‌نشینی محض او را در آلمان به همراه آورد و باعث شد شایعات زیادی هم در مورد احتمال بازگشت این بازیکن به لیگ روسیه منتشر شود. او همزمان در تیم ملی هم از گلزنی دور شد؛ به‌طوری که در طول یک‌سال کامل، فقط آمار 3‌گل زده برای او ثبت شد. با این حال به‌نظر می‌رسد دوران رکود و رخوت سردار گذشته و این بازیکن، دوباره احیا شده است.

   هر 50دقیقه یک گل
در هفته بیست‌وهفتم بوندس‌لیگای آلمان، لورکوزن میزبان فرانکفورت بود و در ادامه روند رو به رشد خود موفق شد با نتیجه 3 بر یک از سد این تیم بگذرد. این هفتمین برد پیاپی شاگردان ژابی آلونسو در بوندس‌لیگا به شمار می‌آمد؛ بردی که این تیم را تا رده ششم جدول بالا کشید. بی‌جهت نیست که حالا از آلونسو به‌عنوان یکی از گزینه‌های هدایت رئال‌مادرید یاد می‌شود. او لورکوزن را متحول کرده و تأثیر این تغییرات اساسی روی سردار آزمون هم آشکار شده است. مهاجم ایرانی که در پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات هیچ فاصله‌ای تا ترک تیمش نداشت، حالا کم‌کم شرایط بهتری پیدا کرده؛ به‌طوری که در 5‌مسابقه اخیر سرخپوشان، تقریبا 200‌دقیقه به بازی گرفته شده و توانسته 4‌گل بزند. او در این بازه زمانی یک‌پاس‌گل داده و یک‌پنالتی هم گرفته تا نشان بدهد در مسیر بازگشت به روزهای اوج قرار دارد. سردار برابر فرانکفورت هم از دقیقه‌70به میدان آمد و در آخرین ثانیه‌های بازی توانست گل سوم و تثبیت‌کننده پیروزی لورکوزن را به‌ثمر برساند. با این روند، بعید نیست آزمون در مسابقات بعدی تیمش سهم بیشتری برای بازی پیدا کند.

  میانگین بهتر از طارمی
در تمام طول فصلی که گذشت به‌نظر می‌رسید مهدی طارمی در اوج قرار دارد و سردار آزمون بدترین فصل فوتبالش را پشت سر می‌گذارد. با این حال تکانی که سردار در هفته‌های اخیر به‌خودش داده، باعث شده معدل گلزنی او از هم‌پستی‌اش در تیم ملی بهتر شود! در تمام مسابقات این فصل، سردار 596‌دقیقه بازی کرده و 4‌گل زده؛ یعنی هر 149‌دقیقه یک‌گل. این در حالی است که طارمی در طول 2113‌دقیقه حضور در مسابقات پورتو توانسته 14‌گل برای این تیم بزند؛ هر 151‌دقیقه یک‌گل. البته که برای قضاوت بهتر در مورد وضعیت سردار باید منتظر استمرار او باشیم. اگر همین روند ادامه پیدا کند، آزمون به همان بازیکنی تبدیل خواهد شد که ایرانی‌ها دوست داشتند در اروپا ببینند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید