• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 20 فروردین 1402
کد مطلب : 188845
+
-

با مردم/نظارت بر نرخ‌ها ‌وظیفه کیست؟

در این روزها که گرانفروشی بیداد می‌کند و اغلب فروشندگان می‌گویند برو شکایت کن و مسئولان هم شماره تماس و سامانه اینترنتی معرفی می‌کنند این سؤال مطرح است که چرا همیشه مردم باید شکایت از گرانفروشی را گزارش نمایند، مگر سازمان‌ها و اصناف متولی امر مبارزه با گرانفروشی و نهادهای نظارتی همچون سازمان تعزیرات و بازرسان اصناف، وظیفه نظارت بر نرخ‌ها را ندارند؟ آیا اگراین نظارت‌ها قوی باشد، کوچک‌ترین صنفی به‌خود اجازه خواهد داد که نسبت به تخطی از ضوابط و مقررات مربوط اقدام نماید تا کار به اعلام گزارش مردمی از آن صنف نرسد!
خلیلی از تهران

 شرکت‌های بیمه جای پرداخت پول تعمیرات انجام دهند
اغلب شرکت‌های بیمه هزینه‌های تصادف را پرداخت می‌کنند و پیگیری درخصوص هزینه کرد رقم پرداختی ندارند که باعث می‌شود اکثر ماشین‌هایی که در خیابان می‌بینیم تصادفی یا قر شده باشند. همین هم باعث می‌شود درصورت بروز تصادف مجدد خسارت قبلی را گردن طرف مقابل بیندازند. بهترین کار این است که شرکت‌های بیمه جای پرداخت خسارت نقدی به ارائه خدمات تعمیر و رفع نقص بپردازند تا هم با هزینه کمتر خسارت جبران شود و هم امکان سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود.
محمودی از کرج

خودروی تارا نیازمند کیفی‌سازی‌ بیشتر است
خودروی تارا که با قیمت نجومی عرضه می‌شود باید مجهز به گزینه‌های بیشتری باشد و کیفی‌سازی‌ در مورد آن صورت گرفته باشد. مثلا می‌توان برای افزایش پایداری و کشش، سیستم چهارچرخ رانشگر همیشگی (A.W.D) به‌خودروی تارا افزود. امثال این اقدامات می‌تواند این خودرو را به انتخاب اصلی خریداران تبدیل کند.
سپاسی از تهران

پیامک

چرا مجتمع خیرساز الغدیر تویسرکان به نفع ایتام تکمیل نمی‌شود
26سال از ساخت مجموعه تجاری خیرساز الغدیر تویسرکان می‌گذرد. مجموعه‌ای در ۴ طبقه در بیش از ۵۰۰۰ مترمربع زیربنا که قرار بود ساخته شود تا درآمدهای حاصله آن جهت ایتام تویسرکانی در مؤسسه دارالایتام تویسرکان هزینه شود. با گذشت سال‌ها تنها 10درصد مجموعه بهره‌برداری شده و بقیه مجموعه به حال خود رها شده است. در مجموعه‌ای که برای ساخت آن با قیمت‌های امروزی حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و درصورت بهره‌برداری کامل می‌توان با درآمد حاصله از آن هزینه تمام ایتام تویسرکانی را تامین کرد تنها چند مغازه درب ورودی اجاره داده شده است و بقیه مجموعه شامل داروخانه، کلینیک پزشکان، آزمایشگاه، مجموعه رفاهی اقامتی، رستوران و تالار پذیرایی با وجود تکمیل بودن نه به بهره‌برداری از سوی متولیان رسیده است و نه اجاره داده می‌شود. هیأت امنا مؤسسه خیریه دارالایتام تویسرکان باید در مورد مجموعه خیریه الغدیر شفاف‌سازی‌ نماید تا اعتماد مردم و خیرین را جلب نماید.همچین مجموعه‌های نظارتی و قوه قضاییه نیز با ورود به این پرونده شک و گمان‌ها را برطرف کند.
جمعی از خیرین تویسرکانی

پل روگذر تهران کرج به قزوین حفاظ ایمنی ندارد
متأسفانه پل روگذر تهران کرج به قزوین به نام پل فردیس، هیچ حفاظی ندارد و با توجه به عبور و مرور دائمی خودرو و گهگاه عابرین از آن، خطر سقوط چه برای وسایل نقلیه - خصوصا در شب- وچه برای عابرین پیاده وجود دارد.ازمسئولان راهداری درخواست داریم تا با نصب حفاظ، این پل را ایمن کنند.
خدامی از کرج

پیام

شهرک نیایش شهر بوشهر نیازمند توجه فوری مسئولان
شهرک نیایش شهرستان بوشهر بامشکلات بسیاری روبه‌روست که شاید ذکر همه آنها در این ستون نگنجد اما به‌ترتیب اولویت از مسئولان شهری تقاضا داریم وعده‌هایی که در مورد تبدیل زمین‌های خاکی محوطه شهرک به فضای سبز داده بودند عملی کنند. چاله‌ها و دست‌اندازهای کوچه و خیابان‌ها را پر کرده و روکش آسفالت انجام دهند. سگ‌های ولگرد از محوطه جمع‌آوری شده و به نقطه امنی منتقل شوند. سطل‌های زباله مکانیزه در گوشه و کنار شهرک نصب شود. روشنایی معابر و خیابان‌ها تأمین شود تا تاریکی زمینه‌ساز گسترش فعالیت سارقان نباشد. چاه فاضلاب روباز در محوطه شهرک ایمن‌سازی‌ شود و نسبت به تأمین امنیت محوطه این شهرک اقدامات فوری صورت گیرد.
جمعی از ساکنان شهرک نیایش بوشهر

خانم‌های شاغلی که همسر از کار افتاده دارند مشمول حق عائله‌مندی شوند
تعداد خانم‌های شاغلی که همسران معلول و از کار افتاده دارند کم نیست با این حال حق عائله‌مندی و کمک هزینه فرزندان تحت تکفل به ایشان پرداخت نمی‌شود. این در حالی است که اکثر این افراد تنها نان‌آور خانواده هستند و هزینه‌های فرزندان هم برعهده آنهاست. از مسئولان درخواست داریم تا نسبت به پرداخت حق عائله‌مندی به این گروه اقدام کنند.
خاتمی از تهران

دانشگاه علوم‌پزشکی ایران سنوات کارکنان قراردادی را نمی‌پردازد
متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی ایران از پرداخت سنوات سالانه کارکنان قراردادی امتناع می‌کند.این در حالی است که کارکنان قراردادی از مزایا و امنیت خاطر کارکنان رسمی بی‌بهره‌اند.دلیل این اهمال و تبعیض چیست و چرا کسی به داد ما نمی‌رسد؟
کسمایی از تهران


 

این خبر را به اشتراک بگذارید