• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
یکشنبه 20 فروردین 1402
کد مطلب : 188825
+
-

بازی بزرگ آخر هفته

هفته لیگ‌های اروپایی با بازی لیورپول- آرسنال به پایان می‌رسد

بازی بزرگ آخر هفته

لیورپول هفته گذشته نتوانست به سود آرسنال در کورس قهرمانی لیگ برتر از منچسترسیتی امتیاز بگیرد و 4 بر یک به آبی‌های شهر منچستر باخت و حالا نوبت امتحان‌کردن شانس تأثیرگذاری در سرنوشت قهرمانی این فصل در بازی مقابل آرسنال است. فاصله 5امتیازی بین آرسنال و منچسترسیتی شاید با تلاش قرمزهای لیورپول کمتر و شانس تکرار قهرمانی من‌سیتی بیشتر شود. فرم سال‌های اخیر آرسنال مقابل لیورپول واقعا افتضاح بوده است. آرسنال مقابل سیتی هم همین فرم را حفظ کرده و همیشه به آنها باخته است. شاگردان یورگن کلوپ در 6بازی قبلی خانگی خود با آرسنال در لیگ برتر پیروز شده‌اند اما فراموش نکنیم که توپچی‌ها روی دور پیروزی هستند و 7برد پیاپی این تیم، بهترین روند آنها در لیگ برتر از اکتبر2018 بوده است.

لیورپول جدا از باخت هفته گذشته به من‌سیتی، در سال نو توانسته یقه تیم‌های بالای جدول را بگیرد. از آغاز سال‌2023، لیورپول 4بازی در لیگ برتر را برده و در 5بازی شکست خورده اما 2برد از این 4برد مقابل 2تیم بالانشین بوده؛ 7 بر صفر مقابل منچستریونایتد و 2 بر صفر مقابل ‌نیوکاسل.

آرسنال از ابتدای سال تقریبا دوبرابر لیورپول در لیگ برتر امتیاز کسب کرده است (29 در مقابل 15). 29امتیاز آنها بالاترین امتیاز در این سال بین همه تیم‌ها‌ست.

در بازی رفت گابریل مارتینلی بعد از 58ثانیه پس از شروع بازی دروازه آلیسون را باز کرد که این سریع‌ترین گل آرسنال در تاریخ لیگ برتر است.

آرسنال فقط در 20درصد از بازی‌های خود در لیگ برتر مقابل لیورپول (12بازی از 61مسابقه) دروازه خود را بسته نگه داشته است که کمترین نسبت آنها در این رقابت‌ها مقابل هر تیم دیگری است. توپچی‌ها در لیگ برتر در برابر هیچ تیم دیگری به این اندازه در گلزنی ناکام نبوده‌اند. آنها 20بار نتوانسته‌اند دروازه قرمزها را باز کنند.

گابریل مارتینلی در 9بازی اخیر خود برای این باشگاه 6گل به ثمر رسانده است و 25درصد از 24شوت خود را در این مدت با گلزنی در مقابل استون ویلا، لسترسیتی، اورتون (2گل)، فولام و کریستال پالاس از اواسط فوریه به ثمر رسانده.

لیورپول سال2023 فقط 15امتیاز کسب کرده؛ هم‌امتیاز با چلسی که سرمربی خود را به‌همین دلیل اخراج کرده.

صلاح در 105بازی در آنفیلد برای قرمزها روی 105گل در لیگ برتر تأثیر مستقیم گذاشته است (74گل و 31پاس گل). او به‌دنبال گلزنی در 4بازی خانگی متوالی در لیگ برتر برای نخستین‌بار از 6بازی متوالی بین ژانویه تا ژوئن 2020است، درحالی‌که در 5بازی مقابل آرسنال در آنفیلد 7گل به‌ثمر رسانده است (5گل،2پاس گل).

حتی اگر لیورپول در هر 10بازی باقی مانده خود در لیگ برتر پیروز شود، فصل را با 73امتیاز به پایان می‌رساند. این رقم 19امتیاز کمتر از امتیازات آنها در فصل گذشته (92) خواهد بود.

غیر از ژسوس که از مصدمیت برگشته، مصدومان و بیماران لیورپول هم برگشته‌اند. ویرجیل فن‌دایک که به‌دلیل بیماری در بازی با چلسی غایب بود، به تمرینات لیورپول برگشته ‌و لوییز دیاز و تیاگو آلکانترا به‌طور کامل با تیم تمرین کردند.

در بازی رفت آرسنال با 8پیروزی از 9بازی در صدر جدول لیگ برتر بود، درحالی‌که لیورپول با 10امتیاز از 8بازی در رده دهم قرار داشت؛ بدترین شروع آنها در یک فصل لیگ برتر از 2013-2012. حالا هنوز هم وضعیت فرقی نکرده و لیورپول در میانه‌های جدول دست‌وپا می‌زند و آرسنال بر صدر تکیه زده است.

لیورپول- آرسنال معمولا به‌معنای گل است. هیچ مسابقه لیگ برتری دیگری بیش از رویارویی این 2تیم (180گل) گل در بر نداشته است.

در بازی رفت این فصل آرسنال با نتیجه 3 بر 2 در ورزشگاه امارات پیروز شد و آنها برای نخستین‌بار از فصل 10-2009 به‌دنبال دبل در برابر لیورپول هستند. آرسنال از سپتامبر2012 حتی در 2بازی متوالی لیگ که در یک فصل نباشد هم مقابل قرمزها به پیروزی نرسیده‌اند.

 آرسنال در 6سفر اخیر خود به آنفیلد در لیگ برتر با نتیجه 22 بر 4 شکست خورده است.

- پس از تساوی 3-3 در نخستین تقابل با توپچی‌ها در سال2016 در آنفیلد، یورگن کلوپ لیورپول را با 6پیروزی متوالی در لیگ برتر مقابل آرسنال در آنفیلد هدایت کرده است و هرگز در یک بازی خانگی مقابل توپچی‌ها در این رقابت‌ها شکست نخورده.

از زمان 6شکست متوالی لیگ برتر در آنفیلد بین ژانویه تا مارس2021، لیورپول تنها در یک بازی از 36بازی خانگی خود در لیگ شکست خورده است (27برد و 8تساوی).

گابریل ژسوس از مصدومیت برگشته. او و زینچنکو برای پیروزی مقابل تیم فصل قبل خود انگیزه‌های زیادی دارند؛ کاری که در بازی رفت با وجود برتری کامل نسبت به سیتی از عهده آن برنیامدند.

آرسنالی‌ها 7پیروزی متوالی در لیگ برتر دارند و پس از شکست خانگی 3 بر یک مقابل من‌سیتی در 15فوریه در برابر استون ویلا، لسترسیتی، اورتون، بورنموث، فولام، کریستال پالاس و لیدز یونایتد پیروز شده‌اند. آنها در 6بازی از 7بازی آخر (از جمله هر 5بازی آخرشان) حداقل 3گل به ثمر رسانده‌اند. فقط یک‌بار سابقه داشته که این تیم در 6بازی پیاپی حداقل 3گل وارد دروازه حریفان کند که به اکتبر1903 برمی‌‌گردد؛ فصلی که در رده دوم جدول بود.

اگر آرسنال میانگین امتیاز فعلی خود را در هر بازی 2.48 تا پایان فصل حفظ کند، این فصل را با 94امتیاز به پایان می‌رساند. لیورپول فصل
19-2018 تنها تیمی بود که به این اندازه امتیاز کسب کرد و قهرمان نشد.

 این نهمین‌بار در تاریخ لیگ برتر است که آرسنال در حالی به مصاف لیورپول می‌رود که در صدر قرار دارد. در 8بار قبلی 3برد، 3تساوی و 2شکست برای این تیم ثبت شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید