• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 19 فروردین 1402
کد مطلب : 188763
+
-

با مردم/افزایش حقوق‌ها با مالیات‌های سنگین کاملا بی‌اثر می‌شود

درحالی‌که افزایش حقوق کارگران و کارمندان اصلا متناسب با تورم نیست، همان رقم افزوده شده به حقوق‌ها با مالیات که از کارگر و کارمند کسر می‌شود ولی از سرمایه‌دار و پزشک و پولدار و … نه، به صفر می‌رسد. اینکه هر چه حقوق بیشتر مالیات بیشتر برای سیستم اقتصادی کشور ما تعریف نشده و مناسب کشورهای دارای اقتصاد سالم و پویاست نه اقتصاد ما.
اکبریان از تهران

مسئولان پیگیر رساندن آب سد جیرفت به جازموریان باشند
سال‌هاست مردم ساکن اطراف جازموریان از خشکسالی که اصلی‌ترین علت آن عوامل انسانی است، رنج می‌برند. این مردم نجیب و مظلوم خواهان آزادسازی مقدار اندکی از آب سد جیرفت هستند تا اموراتشان بهتر شود. از مسئولان تقاضا داریم پیگیر این موضوع باشند.
جلالی از زهکلوت جازموریان

کارکنان حق‌الزحمه‌ای محروم از مزایای کار در صدا و سیما
کارکنانی که به‌صورت حق‌الزحمه‌ای و برنامه‌ای وارد صدا و سیما شده‌اند و سال‌های سال در این رسانه ملی با اندک دستمزد بسیار ناچیزی به کارهای هنری و مورد علاقه خود ازجمله گویندگی و گزارشگری مشغول هستند، به‌رغم قول و قرارهای داده شده اولیه به آنها، پس از سال‌ها کار بی‌وقفه، نه‌تنها تاکنون رسمی نشده‌اند بلکه از تمام مزایا و امتیازات سایر نیروهای رسمی و استخدامی این سازمان که دقیقاً همان کارها را حتی به مقدار خیلی کمتر انجام می‌دهند، ازجمله بیمه، عیدی، پاداش و استفاده از امکانات رفاهی در نقاط زیارتی، سیاحتی و گردشگر محروم هستند.
حسین از تهران

پیام

آگهی‌های تلویزیونی منطبق بر واقعیت جامعه باشد
در اینکه آگهی‌های تلویزیونی باید برای مخاطبانشان از جذابیت برخوردار باشند، شکی نیست، اما گاهی برخی از این تبلیغات به قدری غیرواقعی هستند که انگار نه انگار برای مردم ایران پخش می‌شوند. این کار، فرهنگ و روابط خانواده‌ها را به شکل منفی تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. بهتر است با ساخت آگهی‌هایی متناسب با فرهنگ و نیاز اکثریت جامعه، این مشکل حل شود.
اینانلو از تهران

بندر امام‌خمینی(ره) استان خوزستان امکانات رفاهی ندارد
بندر امام‌خمینی(ره) در جنوب غربی استان خوزستان با داشتن 100هزار نفر سکنه و مبادلات صنعتی و اقتصادی از کمترین امکانات مانند بیمارستان و یا اداره راهنمایی و رانندگی محروم است. این درحالی است که حجم بالایی از مبادلات صنعتی و اقتصادی از طریق این بندر انجام می‌شود. جا دارد مسئولان هرچه زودتر حداقل امکانات و زیرساخت‌های رفاهی را برای ساکنان این منطقه ایجاد و تامین کنند.
نعمتی از بندر امام خمینی

خط‌کشی خیابان‌های شهرک خانه اصفهان یک ماه هم دوام نیاورد
حدود دو، سه هفته از رنگ‌آمیزی و خط‌کشی عابر پیاده در خیابان گلستانه و فلکه‌ ماه فرخی در شهرک خانه اصفهان نگذشته بود که این رنگ همان موقع کمرنگ و به کلی پاک و غیرقابل تشخیص شدند. جا داشت پیمانکاران مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان، از رنگ‌های بهتر و با‌دوام و استاندارد استفاده می‌کردند و مسئولان بالادستی نیز بر کار آنها نظارت می‌داشتند.
محمود بلیغیان از اصفهان


  پاسخ مسئولان
بازگشایی آسانسورهای ایستگاه متروی کمیل مستلزم اخذ گواهینامه استاندارد است. شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان ایستگاه متروی کمیل کار نمی‌کند، در ستون با مردم روز 11اسفندماه1401 پاسخ داده است: در حال حاضر آسانسورهای ایستگاه متروی کمیل به ‌علت عدم‌دریافت گواهی استاندارد غیرفعال است و همکاران بخش اجرایی شرکت ساخت مترو (هلدینگ) پیگیر اخذ مجوز استاندارد و راه‌اندازی آسانسورها هستند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید