• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 فروردین 1402
کد مطلب : 188761
+
-

حکم اعدام برای قاتل‌کیان پیرفلک

قضات دادگاه انقلاب اسلامی فردی را که به اتهام قتل کیان پیرفلک، پسر 10ساله ایذه‌ای بازداشت شده است گناهکار تشخیص داده و او را به اتهام محاربه به اعدام محکوم کردند.
به گزارش همشهری به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، شامگاه ۲۵آبان در جریان حمله‌ای تروریستی در شهرستان ایذه 7نفر ازجمله نوجوانی ۱۰ ساله به نام کیان پیر فلک هدف گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیدند و شمار دیگری از شهروندان نیز مجروح شدند.
به‌دنبال این حادثه تحقیقات برای شناسایی عاملان این جنایت آغاز شد و سرانجام با اقدامات اطلاعاتی و امنیتی انجام شده توسط وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و فراجا 4نفر از عوامل دخیل در حادثه ازجمله 2 نفر از عناصر اصلی مسلح این اغتشاشات شناسایی شدند که در روز ٢٩ آذر ١٤٠١، 2نفر از آنها دستگیر و 2نفر دیگر در درگیری کشته شدند. یکی از افراد دستگیر شده، عباس کورکوری نام دارد که بر اساس  کیفرخواست پرونده از عاملان جان باختن7نفر ازجمله کیان پیرفلک بوده است. او در دادگاه محاکمه شد و با گفتن این جمله  که «اتهامات را قبول دارم» گفت: علت اصلی ارتکاب این جنایات تحت‌تأثیر قرار گرفتن از فضای مجازی بود. به‌دنبال دفاعیات متهم دادگاه براساس مستندات و شواهد موجود در پرونده ازجمله تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته که نشان می‌دهد متهم اسلحه خود را به سمت مردم هدف گرفته بود و  نظریه کارشناسی جنایی اسلحه که دلالت بر شلیک گلوله از اسلحه کشف شده از متهم به پیکر مرحوم کیان پیرفلک دارد و ... وی را محارب شناخته و به اعدام محکوم کرد. حکم صادر شده غیرقطعی و در دیوان‌عالی کشور قابل اعتراض و فرجام‌خواهی است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید