• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 16 فروردین 1402
کد مطلب : 188515
+
-

مرگ ۸۷۱ نفر در تصادفات نوروزی

کوتاه از حادثه
مرگ ۸۷۱ نفر در تصادفات نوروزی

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا از مرگ ۸۷۱نفر در صحنه تصادفات رانندگی از زمان آغاز طرح نوروزی تا پایان ۱۴ فروردین‌ماه خبر داد.
به گزارش همشهری، سردار سیدتیمور حسینی در تشریح آمارهای تردد و تصادفات رانندگی در طول اجرای طرح نوروزی پلیس راهور در سال ۱۴۰۲ گفت:‌ طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ پلیس راهور از ۲۴ اسفند‌ماه آغاز شد و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه پیدا کرد. تا ساعت ۲۴ روز چهاردهم فروردین مجموعا ۵۱۳میلیون تردد بین شهری در جاده‌های کشور انجام شده است که این آمار توسط سامانه‌های ترددشمار به ثبت رسیده است. در این بین تا پایان روز چهاردهم فروردین‌ماه ۸۷۱نفر در صحنه تصادفات در شهرها و جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند که ۲۸درصد از این افراد زیر ۱۸سال، 3 درصد عابرین پیاده، ۱۰درصد موتورسواران و ۳۳درصد رانندگان وسایل نقلیه بوده‌اند.
او درباره مصدومان این حوادث نیز گفت: تعداد کل تصادفات اعم از جرحی، فوتی و خسارتی ۸۵هزار و ۴۶۹ فقره بود که مقایسه آمار تصادفات با میزان ترددهای انجام شده حاکی از آن است که تنها 2 صدم درصد از کل ترددهای کشور منجر به تصادف شده که این موضوع کاهش چشمگیری در مقایسه با سال‌های قبل داشته است.
سردار حسینی درباره بیشترین و کمترین تصادفات فوتی رخ داده در معابر درون شهری نیز گفت: تهران بزرگ دارای بیشترین جانباخته درون شهری با ۲۱کشته در صحنه تصادفات است اما در استان‌های خراسان شمالی، سمنان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق استان تهران، قزوین و کردستان هیچ تصادف منجر به فوتی در معابر درون‌شهری گزارش نشده است.
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا درباره بیشترین جان‌باختگان در محورهای برون شهری نیز گفت: سهم استان سیستان و بلوچستان با ۷۳مورد فوتی در طول اجرای طرح نوروزی به‌علت وسعت و پهناوری این استان از دیگر استان‌های کشور بیشتر بوده است، همچنین براساس آمارها پلیس راه تهران بزرگ با ۲نفر جانباخته در صحنه کمترین آمار جان‌باختگان را به‌خود اختصاص داده است.
وی درباره شدیدترین تصادف فوتی در طرح نوروزی گفت: واژگونی یک دستگاه سواری پژو در محور خاش - زاهدان 8قربانی گرفت و 4نفر مجروح شدند. همچنین بر اثر واژگونی اتوبوس در محور خاش نیز 5 نفر جان خود را از دست داده و ۲۲نفر مجروح شدند.
حسینی دوم فروردین ۱۴۰۲ را پرحادثه و پرتلفات‌ترین روز در طول اجرای طرح نوروزی اعلام کرد و گفت:‌در این روز متأسفانه ۶۳نفر در صحنه تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و طبق آمارها روز 8 فروردین نیز کم‌حادثه‌ترین روز با ۳۰مورد فوتی را پشت سر گذاشته‌ایم.
اما مهم‌ترین علل وقوع تصادفات رانندگی در طرح نوروزی ۱۴۰۲ چه بود؟ سردار حسینی در این‌باره گفت: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، بی‌توجهی به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی ازجمله مهم‌ترین دلایل وقوع تصادفات رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۲ بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید