• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
چهار شنبه 16 فروردین 1402
کد مطلب : 188502
+
-

مجوز شورا برای ایجاد نخستین خانه موزه روایت انقلاب

شهرداری خانه مرحوم دکتر شیبانی را به موزه تبدیل می کند

مصوبه
مجوز شورا برای ایجاد نخستین خانه موزه روایت انقلاب

شورای شهر تهران شهرداری را ملزم به تملک و همکاری در تبدیل خانه مرحوم عباس شیبانی به خانه مفاخر کرد.
به گزارش همشهری، تبدیل خانه مرحوم دکتر شیبانی، چهره سرشناس انقلاب به خانه‌موزه، اولین مصوبه شوراییان برای سال 1402 در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای ششم بود. نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در توضیح این لایحه گفت: خانه دکتر شیبانی 3طبقه است که در طبقه سوم دکتر شیبانی به همراه تنها فرزندشان اقامت داشتند و طبقه اول و دوم نیز در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد بود. مالکیت این خانه با وزارت فرهنگ و ارشاد است، با تنها فرزند دکتر شیبانی صحبت کردیم و او نیز درخواست داشته که خانه دکتر به خانه‌موزه شیبانی تبدیل شده و 2 طبقه دیگر نیز در اختیار خیریه شیبانی باشد و پیشنهاد می‌کنیم شهرداری با وزارت ارشاد تفاهمنامه‌ای منعقد کند تا طبقه سوم این خانه تبدیل به خانه‌موزه مفاخر شود.
علیرضا نادعلی، عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: پیشنهاد می‌شود این خانه به جای آنکه به خانه مفاخر تبدیل شود، به خانه روایت انقلاب تغییر کند.


مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به این سخنان گفت: مالکیت خانه برای وزارت ارشاد است و فکر نمی‌کنم مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد و لازم است که تفاهمی بین وزارت ارشاد و شهرداری در این خصوص انجام شود.
سیداحمد علوی، رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری گفت: سال‌های قبل وزارت ارشاد این خانه را تملک می‌کند و الان برنامه‌ریزی کردیم که آنجا ذیل خانه‌موزه مفاخر و خانه روایت انقلاب استفاده شود. 2 راهکار داریم؛ یکی اینکه وزارت ارشاد همکاری کند تا بتوانیم بهره‌برداری و مقاوم‌سازی کنیم که هزینه سنگینی نیز دارد، ولی شهرداری آماده این همکاری است. اگر این اتفاق رخ ندهد به شهرداری مجوز دادیم تا این خانه را از وزارت ارشاد تملک کند که هزینه آن باید برآورد کارشناسی شود.
طرح الزام شهرداری تهران به تملک و همکاری در تبدیل خانه مرحوم عباس شیبانی به خانه مفاخر با حداکثر آرای موافق به تصویب رسید. عباس شیبانی، نماینده مجلس، عضو دوره چهارم شورای شهر تهران و مبارز انقلابی بود که در اول دی‌ماه سال گذشته درگذشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید