• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 16 فروردین 1402
کد مطلب : 188453
+
-

4 مدال چینی برای تکواندو

تیم تکواندوی ایران در رقابت‌های گرنداسلم چین به یک مدال طلا، 2نقره و یک برنز رسید

 تکواندوکاران ایران در نخستین مرحله از رقابت‌های گرنداسلم با کسب 4مدال طلا، نقره و برنز به‌کار خود پایان دادند. این رقابت‌ها در حالی به پایان رسید که از تیم ۱۳نفره ایران ۹تکواندوکار از دور مسابقات حذف شدند.

  4 مدال برای مردان
رقابت‌های نهایی گرنداسلم به‌مدت ۲روز به میزبانی چین در شهر ووشی برگزار شد که درنهایت تیم ایران با یک طلای آرین سلیمی، 2نقره مهران برخورداری و دانیال بزرگی و یک برنز رضا کلهر به‌کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. در روز پایانی، رقابت‌های اوزان ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم بانوان، ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم آقایان برگزار شد و تیم ایران توسط مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شد. ایران در این وزن امیرمحمد بخشی و میرهاشم حسینی را هم داشت که هر دو با شکست در مقابل رقبایشان از دور مسابقات حذف شدند. در وزن ۵۷- کیلوگرم، تیم ملی تکواندوی زنان ۲نماینده داشت؛ تینا مدانلو و ناهید کیانی که هر دو با شکست در مقابل رقبایشان از رسیدن به مدال بازماندند. مهدی حاجی‌موسائی تنها نماینده ایران در وزن ۵۸- کیلوگرم نیز در مقابل حریفی از تونس شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

  جایزه دلاری مدال‌آوران
مسابقات در روز نخست در اوزان ۴۹- و ۶۷- کیلوگرم زنان، ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان برگزار شد که ایران 7نماینده داشت. آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم با برتری مقابل همه رقبایش تنها طلای تیم ایران را کسب کرد. ابوالفضل عباسی دیگر نماینده ایران در وزن ۸۰+ کیلوگرم بود که با شکست در مقابل سلیمی از دور مسابقات کنار رفت. ایران در وزن ۶۸- کیلوگرم 4نماینده داشت. دانیال بزرگی در این وزن با شکست در دیدار نهایی مقابل «الوگ بک رشیدوف» قهرمان المپیک توکیو از ازبکستان به مدال نقره رسید. رضا کلهر دیگر نماینده ایران در وزن ۶۸- کیلوگرم بود که به مدال برنز رسید. کلهر همانند بزرگی در مقابل رشیدوف ازبک شکست خورد. محمدصادق دهقانی و متین رضایی دیگر نماینده‌های ایران در وزن ۶۸- کیلوگرم بودند که موفق به کسب مدال نشدند. سعیده نصیری در وزن ۴۹- کیلوگرم بانوان نماینده ایران بود که به‌دلیل آسیب‌دیدگی انگشت از حضور در رقابت‌ها بازماند.
رقابت‌های گرنداسلم از سری مسابقات کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود. این رقابت‌ها در سال۲۰۲۳ در ۲مرحله برگزار خواهد شد که تنها نفرات اول هر وزن در مجموع ۲مرحله جواز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دریافت خواهند کرد. در پایان مسابقات علاوه بر امتیازات ثبت‌شده در رنکینگ، به نفرات اول ۱۸هزار دلار (هزار امتیاز)، نفرات دوم ۷هزار دلار (۶۰۰امتیاز) و نفرات سوم ۴هزار دلار (۳۶۰امتیاز) جوایز نقدی اهدا می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید