• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 15 فروردین 1402
کد مطلب : 188430
+
-

جزئیات ثبت‌نام در مرحله دوم‌کنکور

ثبت‌نام مرحله دوم کنکور سراسری 1402 از امروز آغاز می‌شود اما کلیه داوطلبان باید قبل از ثبت‌نام، کد سوابق تحصیلی دریافت کنند. مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات در اطلاعیه‌ای درباره نحوه دریافت کد سوابق توضیحاتی ارائه کرده است. در بخشی از این اطلاعیه آمده: «متقاضیان شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری (کنکور) سال‌۱۴۰۲، برای ثبت‌نام آزمون سراسری (شروع ثبت‌نام پانزدهم فروردین سال‌جاری)، در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور باید کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹ رقمی) داشته باشند. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانی
https://my.medu.ir کد مذکور را دریافت کنند. تمام متقاضیان پس از ورود به درگاه فوق، گزینه «سوابق تحصیلی» را انتخاب و مشخصات هویتی خود را مشاهده و پس از تأیید، اطلاعات تحصیلی را ثبت و کد ۱۹ رقمی را دریافت کنند. درصورتی هم که متقاضیان در مشخصات هویتی خود مغایرتی مشاهده کردند، گزینه «عدم‌تأیید و استعلام از ثبت احوال- وزارت کشور» را انتخاب کنند.»
 در بخش دیگری از این اطلاعیه درباره ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آمده است: «متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره، از تاریخ ۲۰ فروردین تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ جهت انتخاب دروس مورد نظر و شرکت در آزمون نهایی و دریافت نمونه برگ انتخاب واحد (درس) اقدام کنند. دانش‌آموزان پایه دوازدهم شاخه نظری (مدارس روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد) متقاضی شرکت در گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود، دانش‌آموزان پایه دوازدهم شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای هنرستان‌ها، برای ایجاد سابقه، کد سابقه تحصیلی فوق را به مدارس محل تحصیل خود ارائه کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید