• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 15 فروردین 1402
کد مطلب : 188427
+
-

ماندانا حجاریان اهدای خون را باعث برکت زندگی‌اش می‌داند

بانوی رکورددار اهدای خون، از سوزن می‌ترسد!

چهره
بانوی رکورددار اهدای خون، از سوزن می‌ترسد!

بانوی رکورددار اهدای خون با آنکه تاکنون 194بار خون اهدا کرده، هنوز هم از آمپول و سوزن می‌ترسد! ماندانا حجاریان اهداکننده مستمر خون است و نامش در صدر فهرست بانوان رکورددار اهدای خون در ایران و حتی جهان قرار دارد. او که پنجم فروردین آخرین و جدیدترین اهدای خونش را انجام داد، معتقد است دعای خیر کسانی که به آنها خون اهدا کرده، باعث برکت زندگی و حل مشکلاتش می‌شود.
ماندانا حجاریان همان 49سال پیش هم که برای نخستین‌بار خون اهدا کرد، از سوزن و آمپول می‌ترسید. او تعریف می‌کند: «نوجوان بودم و هنوز 15ساله نشده بودم که یک روز خانم سرایدار مدرسه به تزریق خون نیاز پیدا کرد. آن زمان هنوز سازمان انتقال خون وجود نداشت. چون گروه خونی من برای اهدای خون به خانم سرایدار مناسب بود، با آنکه از آمپول می‌ترسیدم، به توصیه پدرم به او خون اهدا کردم.» او که پس از آن اتفاق به اهداکننده مستمر خون تبدیل شده، اهدای خون را در سلامتی فرد اهداکننده مؤثر می‌داند و می‌گوید: «بسیاری از افراد تصور می‌کنند اهدای خون به سلامتی آنها آسیب می‌زند؛ درحالی‌که اهدای مداوم خون نه‌تنها سلامتی اهداکننده را به خطر نمی‌اندازد، بلکه باعث شادابی روحی آنها می‌شود و اهداکننده خون را تشویق می‌کند که به سلامتی جسمی خود بیشتر اهمیت دهد تا از لذت اهدای خون محروم نشود.»
 بانوی پرچمدار اهدای خون ایران معتقد است اهدای خون زکات سلامتی او محسوب می‌شود و به شکرانه سلامتی‌اش خون خود را به بیماران نیازمند اهدا می‌کند. او می‌گوید: «همه ما با مشکلات و گرفتاری‌های شخصی دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما نباید به‌دلیل مشغله‌های زندگی، بیماران هموفیلی، تالاسمی، سرطانی، دیالیزی و... را که چشم‌انتظار این مایع حیاتی هستند، فراموش کنیم. کشور ما یک کشور حادثه‌خیز است. بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و همچنین تصادفات رانندگی مرتب جان خودمان و عزیزان‌مان را تهدید می‌کند. شاید این خونی که امروز اهدا می‌کنیم، فردا جان یکی از عزیزان خودمان را نجات بدهد؛ به همین دلیل من معتقدم در چنین شرایطی باید اهدای خون را مثل نماز خواندن واجب بدانیم و اگر بدن سالمی داریم، از اهدای خون‌مان که زندگی‌بخش افراد بسیاری خواهد شد، دریغ نکنیم.»
ماندانا حجاریان نه فقط خودش اهداکننده مستمر خون است، بلکه با تشویق‌های او، همسر و 3فرزندش هم مستمراً خون خود را اهدا می‌کنند. غلامرضا انتظاری، همسر حجاریان با بیش از 170بار اهدای خون، بازنشسته خونی شده و فرزندانش، علی، آتنا و امیر هم از 15سالگی به‌طور مستمر خون اهدا می‌کنند. خانم حجاریان همزمان با فرزندانش، به 5نوزاد دیگر هم شیر داده و آنها هم با الگو گرفتن از مادر رضاعی خود، حالا اهداکننده مستمر خون هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید