• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 15 فروردین 1402
کد مطلب : 188425
+
-

هفت‌چنار، میزبان معلولان روزه‌دار

نیم‌نگاه
هفت‌چنار، میزبان معلولان روزه‌دار

اداره کل سلامت شهرداری تهران در راستای حرکت اجتماعی و فرهنگی مزین به باورهای مذهبی اقدام به برگزاری مراسم اطعام افراد دارای نیازهای خاص در‌ ماه رمضان می‌کند.
به ‌گزارش همشهری، مدیرکل سلامت ضمن اعلام این خبر گفت:‌ ماه مبارک رمضان،‌ ماه مهمانی خدا،‌ ماه نزول قرآن با تمامی برکات آن است و حلول ماه رمضان حلاوت لحظه‌های شیرین همچون انتظار اذان، جمع صمیمی سفره‌های افطار و سحر، رقت قلب‌ها بر سجاده نماز و ... را به ارمغان می‌آورد. بدین ‌منظور اداره کل سلامت شهرداری تهران در راستای حرکت اجتماعی و فرهنگی مزین به باورهای مذهبی و مکتبی و با هدف تداوم فعالیت‌های اجتماعی در‌ ماه رحمت الهی، اقدام به برگزاری مراسم اطعام افراد دارای نیازهای خاص در هرچه باشکوه‌تر سپری شدن ‌ماه پرخیر و برکت رمضان می‌کند.
حمید صاحب افزود: در همین راستا اداره کل سلامت با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه10 و انجمن دفاع از حقوق معلولان درنظر دارد نسبت به برگزاری مراسم افطاری ویژه اعضای کانون افراد دارای معلولیت مناطق 22گانه و خانواده‌های آنان با عنوان ضیافت مهر اقدام کند. این طرح از شب دهم‌ ماه مبارک رمضان آغاز و به ‌مدت 20شب در موزه هفت چنار برگزار خواهد شد و حدود 10.000نفر از افراد کم‌بضاعت و بی‌بضاعت دارای معلولیت اطعام خواهند شد.

جشن بهار اولی‌ها برای روزه‌اولی‌ها

در ایام‌ ماه مبارک رمضان نیز یک ویژه‌برنامه‌ای برای روزه‌اولی‌ها اجرا می‌شود که «جشن بهاراولی‌ها» نام دارد که توسط اداره کل آموزش‌های شهروندی و اداره کل بانوان برگزار می‌شود.
هر شب‌ ماه مبارک رمضان برای روزه‌اولی‌های پسر و دختر جشن‌هایی برگزار می‌شود که ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی و روزه‌داری برای نوجوانان است که ان‌شاءالله یک جامعه مخاطب خوبی را تا پایان‌ ماه مبارک رمضان در این حوزه داشته باشیم تا بتوانند در جشن‌های مناسبتی شهرداری تهران شرکت کنند.

از افطاری ساده تا آزادسازی بانوان زندانی

برنامه‌ای تحت عنوان «نذر یاری در بهار ایران» توسط سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اجرا می‌شود که 3رویداد مهم در قالب این برنامه اتفاق می‌افتد؛ نخست برنامه 3میلیون افطاری ساده در مساجد، پارک‌ها و بوستان‌ها و سراسر شهر تهران اجرا می‌شود. دومین رویداد مهم اجرای پویش آزادسازی بانوان زندانی است که توسط سازمان خدمات اجتماعی، اداره کل بانوان و سازمان ورزش از نذورات مردم و علاقه‌مندانی که کمک می‌کنند، اجرا می‌شود و سومین مسئله تهیه البسه و اسباب‌بازی برای کودکان است.

15هزار جلسه قرآنی


مجموعه فعالیت‌های قرآنی توسط مرکز فعالیت‌های دینی و شورای قرآن طراحی شده که «بهار ایران در بهار قرآن» نام دارد. بر این اساس 15هزار جلسه قرآنی در خانه‌ها و مساجد تا پایان ‌ماه مبارک برگزار می‌شود.
توجه ویژه به کلام الله مجید در ابعاد مختلف تلاوت، ترتیل، ترجمه و تفسر در بستر فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی به همراه افطاری ساده در مساجد و جشنواره‌های شهر تهران در قالب این برنامه گنجانده شده است. 22محفل ویژه قرآنی هم در سطح مناطق 22گانه تهران با محوریت سوره مبارکه حجرات برپا می‌شود.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید