• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 15 فروردین 1402
کد مطلب : 188381
+
-

یک تلاش حداکثری

شبکه‌های مختلف سیما تلاش کردند بهترین لحظات را برای نوروز 1402 داشته باشند

تلویزیون
یک تلاش حداکثری

صدا و سیما به سنت همیشگی‌اش امسال هم تلاش کرد که بتواند لحظات مفرح و شادی را برای بینندگانش در لحظه تحویل سال نو مهیا کند؛ علاوه بر شبکه‌های رادیویی که تلاش داشتند بهترین مجری‌ها را برای ویژه‌برنامه‌های نوروزی دعوت کنند، تلویزیون هم این تلاش را کرد؛ با این حال مجریان جوان و برخی از بازیگران، سکان اداره برنامه‌های سیما را برعهده گرفتند.
شبکه یک، «نوروز دوست‌داشتنی» را با محوریت هویت ایرانی برای بینندگانش درنظر گرفته بود؛ برنامه‌ای که میزبان خانواده‌های ایرانی از اقوام رنگارنگ ایرانی، برخی از خوانندگان و هنرمندان و اهالی موسیقی نواحی ایران بود. امسال برخلاف دیگر سال‌ها در برخی از ویژه‌برنامه‌های نوروز لحظه تحویل سال نو، سازها به نمایش درآمدند. مجریان «نوروز دوست داشتنی» این برنامه را 2 شب و هر شب برای 4ساعت اجرا کردند؛ برنامه‌ای که شاید برای شبکه ملی می‌توانست با چهره‌های دیگر، بسیار حرفه‌ای‌تر اجرا شود. در ۲۹ اسفند‌ماه و روز پایانی سال «نوروز دوست‌داشتنی» به‌مدت 8 ساعت تا لحظه تحویل سال ۱۴۰۲ پخش شد و اجرای این برنامه را اقبال واحدی، عباس طاهریان، مهدی مهدی‌قلی و فرشته ایزدی بر عهده داشتند. شبکه دو هم تلاش کرده بود با «شب عیدی» برنامه مفرحی برای بینندگانش داشته باشد؛ برنامه‌ای که از 26اسفند روی آنتن رفت و با اجرای المیرا شریفی‌مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی تا شب عید ادامه داشت.
گزارش‌هایی روایی از موضوعات مختلف، بخش‌های ویژه از استان‌های مختلف، اجرای متفاوت گروه‌های نمایشی، حضور خوانندگان مختلف و اجرای برنامه ازجمله بخش‌های «شب عیدی» بود. هر چند به‌نظر می‌رسد المیرا شریفی‌مقدم می‌تواند یک گزارشگر حرفه‌ای باشد تا یک مجری برای برنامه
تحویل سال نو.  حامد سلطانی هم برای 4شب به‌عنوان تنها مجری، اجرای ویژه‌برنامه عید شبکه سه را برعهده گرفت. آیتم‌های نمایش کمدی، استندآپ، پخش موسیقی‌های محلی و ... از دیگر بخش‌های ویژه سال تحویل شبکه سه بود. با این حال شبکه سه به ‌عنوان شبکه‌ای که زمانی جزو پربیننده‌ها بود، می‌توانست برای انتخاب مجری‌های دیگر و حتی چند مجری، جذابیت بیشتری را برای بینندگانش داشته باشد.
شبکه چهار هم برای ویژه عید، با «پیشواز» به استقبال بهار آمد.
ویژه‌برنامه تحویل سال این شبکه از اذان مغرب آخرین روز سال آغاز و تا تحویل سال، حدود ۶ ساعت با اجرای محمدجعفر خسروی، سونیا پوریامین و ندا سپانلو روی آنتن رفت. شبکه‌ای که به فراخور برنامه‌هایی که دارد کمی متفاوت‌تر عمل کرده بود. شبکه چهار با 7مستند به سرزمین‌های نوروزی سفر کرده بود و در هر کشور یک مهمان ویژه داشت. علی زارعان، تهیه کنندگی این برنامه را برعهده داشت، اما شبکه پنج تصمیم گرفته بود در انتخاب مجری حرفه‌ای‌تر عمل کند؛ شبکه‌ای که شاید در تولید و پخش سریال همیشه بدشانس بوده، ولی با انتخاب مصطفی امامی جوان که حالا در اجرا قوی‌تر از سال‌های قبل شده و همچنین مژده لواسانی که سابقه بیشتری در اجرا دارد، توانست برنامه خوبی را رقم بزند.«پنج ستاره» ویژه تحویل برای 3 شب به تهیه‌کنندگی فرهاد مختاری روی آنتن رفت.
شبکه نسیم، با اجرای پژمان بازغی «کودک شو» را روی آنتن برد و شبکه افق نیز با «سین هشتم»، ویژه تحویل سال را برگزار کرد. این برنامه که با اجرای سیدحسین حسینی تولید شده بود، برای 3 شب روی آنتن رفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید