• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 15 فروردین 1402
کد مطلب : 188367
+
-

زلال

ادبیات پایداری

زلال

کتاب «زلال» روایت مستند زندگی شهیدسیدرضا پورموسوی، دیده‌بان لشکر 7ولی‌عصر(عج) است که از سوی انتشارات سروش چاپ و منتشر شده است. در این کتاب بیان می‌شود که شهید سیدرضا پورموسوی در بیستم بهمن‌۱۳۴۵ شمسی در شهر دزفول به دنیا آمد. کودکی‌اش در جلسات قرآن و نوجوانی‌اش در آموزش‌ها و اردوهای بسیج نوجوانان گذشت. با شروع جنگ تحمیلی به جبهه می‌رود. ابتدا به‌عنوان امدادگر و بعد از آن تا زمان شهادت در عملیات والفجر۱۰ در ارتفاع ریشن به تاریخ سوم فروردین۱۳۶۷، دیده‌بان لشکر 7ولی‌عصر(عج) بود. مطالب کتاب «زلال» از کودکی پورموسوی آغاز شده و با شهادت او خاتمه پیدا می‌کند.
سبک نوشتاری کتاب پیش‌رو، داستان مستند است و در کنار پرداختن به زوایای پنهان شخصیت اصلی، روایت‌های متعددی از اتفاقات زندگی شهیدپورموسوی به‌صورت داستان بیان می‌شود. در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «چشم‌های نافذ، شال سبز و گاه سیاهی که بر شکوه و صلابت او می‌افزود، لبانی متبسم و زمزمه مدام و آرامش و طمأنینه‌ای که در چهره‌اش نشسته بود، تصویری است که از شهید عزیز سیدرضا پورموسوی در ذهن و خاطره‌ام مانده است. هماره آن سوی سکوتی که داشت، حرف‌های فراوان نشسته بود. می‌دانستم در خلوت او، رازهایی است که تنها مقربان و ملکوت‌آشنایان ادراک و احساس می‌کنند. کم می‌گفت و عمیق می‌گفت و اگر می‌گفت، آن‌سوی گفته‌اش روشنای آیتی و روایتی نشسته بود.»
کتاب زلال در 3فصل نگارش یافته و 2فصل دیگر، دست‌نوشته‌ها و وصیت‌نامه شهید را هم شامل می‌شود که در 584صفحه و قطع رقعی منتشر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :