• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 15 فروردین 1402
کد مطلب : 188341
+
-

آماربازی

7.42
شهریار مغانلو همچنان برترین بازیکن لیگ برتر ایران از نگاه آنالیزورهای متریکاست. مغانلو بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی در نخستین مسابقه‌ای که برای سپاهان به میدان رفت، مقابل نفت آبادان نمره 7.19 گرفت که پایین‌تر از میانگین نمراتش در این فصل بود. اما با وجود این با میانگین 7.42 همچنان در صدر جدول بازیکن‌ها باقی ماند چون رقیب او یعنی علیرضا بیرانوند در مصاف با مس رفسنجان نمره‌ای پایین‌تر از 7 گرفته بود. مغانلو در این فصل 20 بازی به‌عنوان بازیکن اصلی و 3بازی به‌عنوان بازیکن جانشین برای سپاهان انجام داده که بهترین نمره‌اش در بازی با گل‌گهر (9.41) ثبت شده است. او در آن مسابقه 2گل زد و یک پاس گل داد تا نقش مهمی در برتری 4 بر یک تیمش داشته باشد.

7.40
علیرضا بیرانوند در بازگشت دوباره به لیگ و در نخستین بازی سال جدیدش برای پرسپولیس نمره 6.94 گرفت و میانگین نمراتش در سایت متریکا به 7.40رسید. او با این نمره در حال حاضر بهترین دروازه‌بان فصل جاری و دومین بازیکن برتر لیگ بعد از شهریار مغانلو است. بیرانوند در مصاف با مس رفسنجان موفق به ثبت سیزدهمین کلین‌شیت فصل خودش هم شد تا در کنار حسین پورحمیدی صدرنشین جدول کلین‌شیت‌ها هم باشد. پورحمیدی این فصل در همه بازی‌های آلومینیوم حضور داشته و 13 کلین‌شیت خود را طی 24 بازی به ثبت رسانده است. اما بیرانوند یک‌بار اخراج شده و یک بازی محروم بوده، بنابراین 13کلین‌شیت او در 22 بازی به‌دست آمده است.

7.39
بعد از مغانلو و بیرانوند، رتبه‌های سوم و چهارم جدول برترین بازیکنان لیگ در سایت متریکا به 2 ستاره تیم تراکتور رسیده است. ریکاردو آلوز و رضا اسدی هر دو با نمره مساوی 7.39 در رتبه‌های سوم و چهارم این جدول قرار دارند. آلوز که بهترین گل‌ساز لیگ و برترین بازیکن خارجی این فصل است، پیش از این هفته‌های زیادی را در صدر جدول گذراند و بهترین بازیکن لیگ بود. او اما در چند هفته اخیر دو سه رتبه نزول کرده و اگرچه فاصله امتیازاتش با نفرات اول و دوم چندان زیاد نیست اما به رتبه سوم قناعت کرده است. رضا اسدی هم با درخشش و گلزنی در هفته‌های اخیر به میانگین 7.39 رسیده و در کنار مهندس تیمش قرار گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید