• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 15 فروردین 1402
کد مطلب : 188331
+
-

لطف پاریس به بارسا

هو شدن مسی توسط هواداران پاریس او را به بازگشت سوق می‌دهد

لطف پاریس به بارسا

شکست خانگی یک بر صفر پاری‌سن‌ژرمن مقابل لیون شاید قهرمانی این فصل پاریسی‌ها را در لیگ یک به خطر نیندازد چون هنوز 6امتیاز با لانس که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده است فاصله وجود دارد اما این شکست پیامدهایی برای باشگاه در برخواهد داشت؛ اینکه لیونل مسی قطعا باید دنبال راهی برای خروج از این شهر و وضعیت باشد. پیش از آغاز مسابقه وقتی نام مسی روی نمایشگر ورزشگاه درج شد، هواداران او را هو کردند. خود مسی هم تعجب کرده بود. اتفاقا ستاره آرژانتینی بد هم بازی نکرد و با خلق 5موقعیت آبروداری کرد اما او دیگر جذابیتی برای طرفداران ندارد. پس از اتفاقات فینال جام‌جهانی و بدرفتاری مسی، امیلیانو مارتینس و آگوئرو و دیگر آرژانتینی‌ها با تیم ملی فرانسه و امباپه، مسی از چشم هواداران افتاد. امباپه پس از این شکست به سمت اولتراها رفت و با آنها حرف زد اما مسی راهش را کشید و رفت. تیری آنری که این بازی را کارشناسی می‌کرد عصبانی شد و از مسی خواست به بارسلونا برگردد؛ جایی که به او احترام زیادی گذاشته می‌شود.
    تا پیش از این مسابقه پیش‌بینی می‌شد بهترین بازیکن تاریخ بارسلونا یک فصل دیگر قراردادش را با پاریس تمدید کند و فصل آینده به لیگ آمریکا برود. پیشنهاد سعودی‌ها هم همچنان روی میز است اما مشکل اینجاست که هم مسی می‌خواهد تا کوپا آمریکای سال آینده در اروپا بماند، هم دستمزد پیشنهادی عرب‌ها کمتر از پولی است که به کریستیانو رونالدو می‌دهند. با این حال برخی منابع نزدیک به باشگاه فرانسوی ادعا می‌کنند که پاری‌سن‌ژرمن به جانشین مسی هم فکر کرده و دنبال جذب برناردو سیلوا از منچسترسیتی است.
    اگر بازی‌های پی‌اس‌جی را دنبال کرده باشید، تأیید می‌کنید که در این تیم انگار هر بازیکنی برای خودش بازی می‌کند. گالتیه هنوز نتوانسته از این تیم، تیم بسازد. مشکل آنها این است که وقتی از لیگ قهرمانان حذف می‌شوند که معمولا می‌شوند، تصور می‌کنند همه‌‌چیز تمام شده است. برای همین انگیزه‌ای برای ادامه رقابت در لیگ داخلی وجود ندارد. کدام مربی می‌تواند مسی یا امباپه را به انجام بهترین بازی‌شان تهییج کند؟ در بازی با لیون، لاکازت یک پنالتی هم خراب کرد وگرنه نتیجه مسخره‌تر از این هم می‌شد.
    این بازی پنجاهمین بازی مسی در لیگ یک فرانسه بود؛ لیگی که به زعم خیلی‌ها اصلا رقابتی نیست و پاری‌سن‌ژرمن نسبت به سایرین ناعادلانه قوی‌تر است. لئو در این 50بازی 19بار موفق به گلزنی شده که قاعدتا گل‌های مهمی نبوده‌اند. او 27پاس‌گل هم داده اما اینها برای هواداران اهمیتی ندارد چون آنها قهرمانی اروپا را می‌خواهند. قبل از مسی، پاریسی‌ها در مراحل بالاتری حذف می‌شدند و حتی به نیمه‌نهایی و فینال هم می‌رسیدند. با او در همان مرحله یک‌هشتم از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کنار می‌روند. اما همه اینها در درجه دوم اهمیت قرار دارد. فرانسوی‌ها از مسی و آرژانتین و رفتارشان در جام‌جهانی شاکی‌اند. در این شرایط حتی افراد بسیار نزدیک به مسی هم دیگر بازگشت او به بارسلونا را رد نمی‌کنند.
    با بازگشت مسی به بارسلونا، لالیگا هم جان تازه‌ای می‌گیرد. پس از جدایی او و رونالدو و راموس، اسپانسرها هم یکی یکی از این لیگ پرکشیده‌اند. لالیگا هنوز نتوانسته قرارداد خوبی برای حق پخش به‌دست آورد. مسئله مالیات هم هست. لالیگا نسبت به سری‌آ مالیات بیشتری بر حقوق بازیکنان می‌بندد و بازیکنان شاغل در این لیگ مجبورند نزدیک به نیمی از حقوق خود را به‌عنوان مالیات از دست بدهند. تنها مشکل برای بازگشت اسطوره بارسا مشکلات اقتصادی این باشگاه است. لالیگا و فدراسیون فوتبال اسپانیا حتی اجازه ثبت قرارداد جدید گاوی را هم نداده‌اند چه برسد به بستن قرارداد با گران‌ترین بازیکن تاریخ این لیگ یعنی مسی. مسی در دوره قبلی تنها در یک فقره 70میلیون یورو پاداش وفاداری گرفته بود. اما لاپورتا برای حقیقت‌بخشیدن به این‌رؤیا در حال مذاکره با اسپانسرها و شرکت‌های بزرگ است. اگر مشکل حقوقی باشگاه با سازمان لالیگا حل شود، اسپانسرها می‌توانند هزینه بازگشت او را فراهم کنند. موضوع پرونده نگریرا هم هست؛ همان نایب‌رئیس سابق کمیته داوران که 18سال از بارسلونا رشوه دریافت می‌کرد. باشگاه کاتالونی ممکن است سر این پرونده که به دادستانی اسپانیا ارجاع شده، حتی جام‌ها و امتیازاتی را از دست بدهد. در این‌صورت اسپانسرها شاید حاضر به سرمایه‌گذاری روی تیمی که با چند امتیاز جریمه یا حتی در دسته دوم مسابقات را آغاز می‌کند، نخواهند بود.
    شرکت تکنوجیم پریروز ۱۰۰هزار یورو برای نصب تجهیزات ورزشی و بدنسازی در خانه لئو مسی واقع در بارسلون دریافت کرد. این یعنی مسی همچنان بارسلون را خانه خودش می‌داند، چه به این تیم برگردد یا برنگردد. اما احتمال بازگشت او خیلی محتمل‌تر از همه گزینه‌های دیگر است.
    جرارد رومرو، خبرنگار معتبر نقل‌وانتقالاتی اسپانیایی احتمال بازگشت مسی را زیاد می‌داند و می‌گوید: «بارسا برای تامین مالی بازگشت لئو مسی با اسپانسرهای مهم همکاری کرده است. بازگشت او در را به روی بازارهای مالی باز می‌کند که می‌خواهند لئو را به بارسلونا برگردانند. بارسلونا با افراد بسیار مهمی کار می‌کند که مایلند از نظر اقتصادی به باشگاه کمک کنند و بازگشت لئو مسی را ممکن سازند. این امر احتمال بازگشت او را کمی بیشتر می‌کند. هم بارسلونا و هم مسی به بازگشت لئو در تابستان امسال خوش‌بین هستند.»
    این هشتمین شکست پی‌اس‌جی در سال2023بود و به‌نوعی بدترین شروع این تیم در سال جدید پس از 22سال. سال2001پاریسی‌ها با بازیکنانی مثل پوچتینو، آرتتا، آنلکا، اوکوچا و... شکست‌های مشابهی متحمل شده بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید