• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 15 فروردین 1402
کد مطلب : 188328
+
-

خداحافظی با 2 مربی دیگر

پاتر و راجرز هم شغل خود را از دست دادند

خداحافظی با 2 مربی دیگر

بلافاصله پس از شکست 2بر صفر چلسی مقابل استون‌ویلا، سرمربی این تیم یعنی گرام پاتر از کار برکنار شد. همزمان برندن راجرز هم از لسترسیتی اخراج شد تا تعداد مربیان اخراجی در تعطیلات اخیر به 4نفر برسد. پیش از این‌دو ناگلزمان و کونته هم از تیم‌شان جدا شده بودند. پاتر که فصل را عالی در برایتون آغاز کرده بود، با اخراج توماس توخل به سمت سرمربیگری چلسی منصوب شد اما نتوانست در این تیم بدرخشد. مشکل او این بود که تاد بولی، مالک جدید اشتهای سیری‌ناپذیری برای خرید بازیکن دارد و مربی فرصت نمی‌کند بازیکنانش را بشمرد، چه برسد به اینکه آنها را هدایت کند. این سرمربی 47ساله انگلیسی پس از ۳۱بازی در ۱۲بازی به پیروزی رسید که فقط7برد آنها در 22بازی لیگ برتر به‌دست آمد. او 8بار شکست خورد و 11تساوی در این پست ثبت کرد. پاتر چلسی را در رتبه نازل یازدهم تحویل داد اما موفق شد این تیم را با برتری مقابل دورتموند به مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا ببرد. نکته اینجاست که چلسی در این مرحله باید مقابل مدافع عنوان قهرمانی یعنی رئال‌مادرید بازی کند، آن هم بدون سرمربی و با یک مربی موقت به‌نام برونو سالتور که دستیار پاتر بود.
پاتر در طول ۶ماه حضور در چلسی، ۴بازی لیگ برتری از 12بازی خانگی را با شکست به پایان رساند که فقط یک شکست خانگی کمتر از مورینیو در استمفوردبریج است. با این تفاوت که مورینیو در 106بازی خانگی متحمل 5شکست شده بود.
او تنها 36.4درصد بازی‌هایش را برد. مقایسه کنید با آمار مربیانی مثل کونته: ۷۳.۷درصد، ساری: ۶۳.۲درصد، لمپارد: ۵۳.۶درصد، توخل: ۵۰درصد.
یولیان ناگلزمان که اخیرا در بایرن‌مونیخ جای خود را به توماس توخل داده، ممکن است به‌زودی جای قبلی توخل را بگیرد. او اصلی‌ترین گزینه هدایت چلسی به‌شمار می‌رود و پوچتینو گزینه دوم است. زیدان، انریکه، سیمئونه، دی‌زربی، روبن آموریم، برندن راجرز، مورینیو و گلاسنر هم دیگر نام‌هایی هستند که مطرح شده‌اند.
از زمانی که اونای امری به‌عنوان سرمربی استون‌ویلا معرفی شده، آنها در همه ۱۵دیدار خود موفق به گلزنی شده‌اند تا از این حیث پس از سال ۲۰۰۹ (گلزنی در ۱۷بازی پیاپی) بهترین روند خود را سپری کرده باشند. علاوه بر این، آنها در ۱۵بازی اخیر فقط ۴بار متحمل شکست شده‌اند.
همزمان با پاتر، برندن راجرز هم از هدایت لسترسیتی برکنار شد. شکست مقابل کریستال پالاس پنجمین باخت لستر در 6بازی آخر بود که آنها را به منطقه سقوط نزدیک‌تر کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید