• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 14 فروردین 1402
کد مطلب : 188315
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/AnQ9B
+
-

روزهای سخت زنان

روزهای سخت زنان تیم ملی فوتبال زنان که هنوز سر داشتن امکانات اولیه با فدراسیون دعوا دارد، برای صعود از مرحله اولیه انتخابی المپیک باید میانمار را در 2بازی ببرد

روزهای سخت زنان

تیم ملی فوتبال زنان ایران وضعیت خوبی ندارد. این تیم مسابقات انتخابی المپیک پاریس را در پیش دارد اما نه برنامه‌های آماده‌سازی طبق انتظارات پیش رفته و نه برنامه بازی‌ها.
تیم ملی زنان بعد از جام ملت‌های آسیا در سال قبل دوباره به تعطیلی رفت. بعد از اتفاقات در رأس فدراسیون و برگزاری دوباره انتخابات، تیم زنان به کلی فراموش شد. روزهای آخر سال، فدراسیون نایب‌رئیس زنان را انتخاب کرد. هرچند انتخاب مریم منظمی که کارنامه قابل دفاعی در فدراسیون کشتی و وزنه‌برداری نداشت، با استقبال روبه‌رو نشد اما این امید را به بازیکنان داد که می‌توانند در انتخابی المپیک شرکت کنند. اما آشفته‌بازاری که در شروع اردوها به پا شد، بدتر از تعطیلی بود. اگر سال پیش بازیکنان بعد از سال‌ها خوشحال بودند که فدراسیون با فراهم‌کردن امکانات ابتدایی نظیر لباس باکیفیت، محل تمرین و اردوی مناسب و... به آنها احترام گذاشته ‌است، این‌بار دغدغه بزرگ آنها همین مسائل ابتدایی بود. تیم دوباره به روزهای نداری برگشت و مسئله اصلی بی‌احترامی مسئولان بود. نامه‌ای که امضای 14بازیکن را داشت به فدراسیون رسید؛ نامه‌ای که می‌گفت‌ این 14بازیکن به‌خاطر شرایط بد اردویی حاضر نیستند در تیم ملی باشند. در نهایت بازیکنان با پادرمیانی فدراسیون به تیم برگشتند اما بدون نویسنده نامه؛ ملیکا متولی.
اما مشکل تیم فقط لباس و جای تمرین نیست، کادر فنی هم نتوانسته رضایت‌ها را جلب کند. سال پیش مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی بود و بعد از جام ملت‌ها جای خودش را به مریم آزمون داد. آزمون، مریم جهان‌نجاتی را هم به‌عنوان کمک کنار خودش دارد؛ مربی‌ای که فصل پیش از تیم شهرداری سیرجان با دلخوری جدا شد و به‌نظر می‌‌رسد دلخوری از بازیکنان سابقش را هم به تیم ملی آورده است. خط‌خوردن بعضی از بازیکنان به اختلاف این مربی با بازیکنان سابقش ربط داده می‌شود و البته اقتدار آزمون را زیر سؤال می‌برد. تیم ملی بدشانسی بزرگ‌تری هم دارد. بنگلادش، میانمار و مالدیو حریفان دور نخست ایران در انتخابی المپیک بودند اما با انصراف بنگلادش و مالدیو کار ایران سخت شد. قرار بود از بین 4تیم یک تیم به مرحله بعدی صعود کند اما حالا رقابت فقط بین ایران و میانمار است و نتایج بازی رفت و برگشت، تیم صعودکننده را مشخص می‌کند. 16فروردین بازی رفت و 19فروردین بازی برگشت انجام می‌شود. بازیکنان با اردوی چندروزه و بدون بازی تدارکاتی باید این 2بازی را انجام دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید