• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 14 فروردین 1402
کد مطلب : 188274
+
-

3میلیون نفر در موزه‌ها و5 میلیون نفر در عباس‌آباد

گردشگری
3میلیون نفر در موزه‌ها و5 میلیون نفر در عباس‌آباد

موزه‌های شهر تهران از اماکن پرتردد در نوروز 1402 بودند؛ چنان‌که سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران از بازدید 3میلیون شهروند و مهمان نوروزی از این موزه‌ها خبر داد. به گزارش همشهری، امیر قاسمی، سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران با تشریح آمار برنامه‎ها و فعالیت‌های اجراشده این ستاد در ایام نوروز، گفت: «پیش از ایام نوروز بالغ بر 50تفاهمنامه با مجموعه‌های گردشگری، موزه‎ها، شهربازی‌ها و... امضا شد و براساس این تفاهمنامه بلیت‌های تخفیف‌دار از 15تا 100درصد در قالب بسته‎های نوروزی در بین شهروندان و مهمانان نوروزی توزیع شد.»
در زیر نگاهی به اقدامات ستاد گردشگری شهرداری می‌اندازیم.

جشن استقبال از نوروز
52گروه فرهنگی، هنری و ورزشی،گروه‌ سرود، ورزشکاران باستانی، رزمی، روپایی، سه چرخه، عروسک‌های غول‌پیکر، عروسک‌های اقوام و ملل، عمونوروز، هفت‌سین و... به اجرای برنامه پرداختند.60دستگاه خودروی شهرداری و سازمان آتش‌نشانی به خدمت‌رسانی پرداختند.50دستگاه خودروی شهربان، حریم‌بان، معبربان، آمبولانس‌های شرکت شهرسالم، اورژانس، خودروهای نیروی انتظامی و پلیس راهور حضور داشتند.10هزار بادکنک رهاسازی شد و در مراسمی با اجرای رقص‌های بومی و محلی و نورافشانی2هزار نفر از شهروندان شرکت کردند.

میزبانی از مهمانان نوروزی
90ایستگاه‌ اطلاع‌رسانی و استقبال از مهمانان نوروزی شهر تهران در مبادی ورودی شهر، اماکن پرتردد، میادین اصلی، بوستان‌های فرامنطقه‌ای و موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این ستاد در ایام نوروز بود.140هزار بسته نوروزی شامل نقشه گردشگری تهران، بن تخفیفات، بروشورهای اطلاع‌رسانی، بن تخفیف ایران‌فان و کتابچه تهران مقصد گردشگری در ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی توزیع شد.15نقطه برای اسکان در بوستان‌ها و چندین نقطه اسکان‌ محلی و مدرسه‌ای اجرا شد.

تورهای گردشگری ایام نوروز
3میلیون نفر در طول ایام نوروز از موزه‌ها، باغ‌موزه‌ها، خانه‌موزه‌ها و کاخ موزه‌های شهر تهران بازدید کردند.800نفر در تورهای تهران‌گردی با اتوبوس‌های دوطبقه روباز شرکت کردند. 1500نفر در دیگر تور‌های گردشگری در شهر تهران حضور داشتند.3هزار نفر در تورهای شبانه تهران‌گردی در مسیر مجموعه گردشگری عباس‌آباد، برج میلاد و میدان آزادی جابه‌جا شدند.35هزار نفر در تورهای پیاده‌روی نیز در 20مسیر و با بهره‌گیری از 50راهنمای گردشگری شرکت کردند.2هزار نفر از تور ری‌گردی استقبال کردند.30تور دوچرخه‌سواری با حضور 800نفر در طرح گردشگری بی‌دود در بهار ایران اجرا شد. طرح طبیعت پاک در بهار ایران نیز با استقبال هزار نفر از دوستداران محیط‌زیست روبه‌رو شد.

گشت‌وگذار با روزه اولی‌ها در بهار ایران
5هزار روزه اولی از 352محله تهران تا پایان‌ماه رمضان در این طرح شرکت خواهند کرد که تا پایان تعطیلات نوروز حدود هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.210محله شهر تهران در برنامه نوروزخوانی مشارکت داشتند.مسابقه «تهران در قاب عکس نوروز» در مناطق در حال برگزاری است که نتایج به‌زودی استخراج و اعلام می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید