• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 14 فروردین 1402
کد مطلب : 188241
+
-

مرور اخبار

   برداشت نخستین خوشه‌های طلایی گندم 10فروردین با حضور وزیر جهادکشاورزی در مزارع پیشین راسک سیستان و بلوچستان آغاز شد. در سال زراعی جاری ۳۲هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیرکشت گندم رفته است.

   حمزه برومندفر، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان لامرد فارس از مشاهده یک قلاده پلنگ برای نخستین‌بار بعد از سال‌ها در مناطق شکارممنوع کوه هوای این شهرستان خبر داد و بیان کرد: تصاویر حضور پلنگ به‌تازگی به‌دست آمده است.

   برای نخستین‌بار در بندر چابهار استان سیستان و بلوچستان و در پایانه بین‌المللی مسافر دریایی بندر شهیدکلانتری چابهار، گشت دریایی با شناور سنتی راه‌اندازی شد که مورد استقبال مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفت.

   استاندار یزد از ثبت بالاترین رشد اقتصادی کشور توسط یزدی‌ها در سال1401 خبر داد. مهران فاطمی گفت: یزد در سال گذشته در زمینه بهبود فضای کسب‌وکار با صعود ۹پله‌ای به جایگاه ششم رسید.

   عملیات اجرایی پروژه مهم سد عنبران نمین از سال۱۳۸۹ آغاز شد. با توجه به بارش‌های احتمالی فصل بهار و استفاده حداکثری از نعمات الهی، عملیات پیش‌آبگیری سد عنبران نمین آغاز شد و در ماه‌های آینده این پروژه به‌صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

   عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: روزهای پایانی سال مراحل اولیه ثبت جهانی ارسال شده و ۲اثر تاریخی دره خرم‌آباد با محوریت قلعه فلک‌الافلاک در میراث جهانی ثبت خواهد شد و بین ۱۰اثر کشور در انتظار قرار دارد.

   ساعت۱۹ و ۳۰دقیقه شامگاه سه‌شنبه، 8فروردین باران سیل‌آسا در شهرستان جیرفت استان کرمان شروع شد و سیل از بالادست روانه روستاها شد. روستاهای بیگمان، آبگرم، ورامین و فتح‌آباد و اکبرآباد بیشترین خسارت را دیدند و 3نفر فوت شدند.

   رسول زوارقی، رئیس کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و انتشارات دانشگاه تبریز از درخشش این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی جهانی کیو.اس2023 در کسب رتبه‎‌های برتر در رشته‌های مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک، هوانوردی و ساخت و تولید، کشاورزی و جنگلداری و شیمی خبر داد.

   محسن مولوی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی کارخانه تولید و پالایش روغن‌های خوراکی با سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در منطقه ویژه اقتصادی استان آغاز شد.

   حبیب حی‌بر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از افزایش ۲۰درصدی مراجعه به بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه در استان خوزستان طی نوروز خبر داد.

   مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در آغازین روزهای سال ۸روستای دیگر استان با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

   شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس از چهارم تا یازدهم فروردین۱۴۰۲ مصادف با دوم تا نهم‌ ماه مبارک رمضان، از ساعت۱۷ تا ۲۲ در مرکز دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر رضوی برپا شد.

   مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین تولید‌کننده کنسانتره سرب و روی ایران در خراسان شمالی خبر داد. حسین حاجی بگلو اظهار کرد: چنین سرمایه‌گذاری‌های بزرگی برای حل مشکل اشتغال استان نیاز است.

   استاندار مازندران از این استان به‌عنوان مقصد گردشگری یاد کرد و گفت: جمعیت استان در نوروز 5برابر شده است. سیدمحمود حسینی‌پور اظهار کرد: این استان خدمات ملی به گردشگران و مسافران ارائه می‌دهد اما امکانات آن استانی است.

   استاندار گیلان گفت: قرارگاه جهادی مهار تورم و رشد تولید در استان تشکیل شده است. اسدالله عباسی اظهار کرد: مسئولان باید در قرارگاه مهار تورم و رشد تولید با روحیه انقلابی پای کار باشند و در راستای ماموریت و اهداف آن اعم از معیشت و اشتغال مردم به درستی کار شود.

   سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰هزار میلیارد ریالی، اشتغال ‌مستقیم برای ۳هزار نفر و تولید سالانه ۱.۷میلیون تن اوره و آمونیاک بخشی از ثمرات راه‌اندازی پتروشیمی گلستان است که براساس برنامه عملیات اجرایی آن پس از ۱۷سال در اردیبهشت امسال آغاز خواهد شد.

   نهمین جشنواره لاله‌های کرج روز پنجشنبه، 11فروردین با حضور شهردار و مدیران شهری کرج در باغ گل‌های بوستان شهیدچمران کرج گشایش یافت. ۲۰۰هزار گل لاله در ۲۰واریته رنگارنگ در باغ گل‌های بوستان شهیدچمران کرج کاشته شده است.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید