• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 28 اسفند 1401
کد مطلب : 188162
+
-

ارتقای هماهنگی دریایی ایران، روسیه و چین

رزمایش مرکب «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳» دیروز با رژه دریایی یگان‌های شناور سطحی شرکت‌کننده در رزمایش از مقابل ناوشکن ایرانی «جماران» پایان یافت؛ رزمایشی که «تأمین امنیت دریایی»، محوری‌ترین رویکرد آن بود و توانست به اهداف ازپیش تعیین‌شده دست یابد.
به‌گزارش همشهری، در رژه پایانی رزمایش، علاوه‌بر حضور ناوگروه‌های روسیه و چین، یگان‌های شناوری ارتش و سپاه‌پاسداران شامل ناوشکن‌های «سهند»، «جماران» و «بایندر»، ناوهای «بهرگان» و «نایبند»، ناوهای موشک‌انداز «زره»، «سیرجان» و «دلوار» و همچنین شناور «شهید ناظری»، «ناو شهید محمودی» و «شناورهای تندرو» نیز حضور داشتند.
با پایان این رزمایش اما برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری رزمایش مرکب امنیت دریایی۲۰۲۴ آغاز شده و به‌گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، پیش‌بینی می‌شود رزمایش سال آینده، با حضور تعداد کشورها و شناورهای شرکت‌کننده بیشتر و همچنین در سطح بالاتری برگزار شود.
امیر دریادار شهرام ایرانی با جمع‌بندی نتایج به‌دست‌‌آمده در رزمایش امسال، تأکید کرد نیروی دریایی ایران، روسیه و چین توانستند با یک زبان مشترک در دریا به بلوغ کامل برسند و ازنظر ارتباطی، هیچ‌گونه مشکلی در روند رزمایش وجود نداشت. همچنین از زبان تاکتیکی نیز که نقطه بسیارمهمی است هماهنگی بسیارخوبی میان یگان‌های شرکت‌کننده دراین رزمایش برقرار بود و تمرینات و تاکتیک‌های پیش‌بینی شده به‌نحواحسن اجرایی شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید