• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 25 اسفند 1401
کد مطلب : 188065
+
-

کمی آهسته‌تر رد شو...

فاطمه عباسی

تعطیلات نوروزی تا چند روز دیگر آغاز می‌شود و نیروهای پلیس راهور در کنار دیگر ارگان‌ها و نهادها قرار است مثل هر سال سلامت سفرهای نوروزی را تامین کنند و حواسشان به جاده‌ها و راه‌ها باشد. بر کسی پوشیده نیست که عیش سفر را، تصادفات جاده‌ای است که طیش می‌کند و به همین دلیل است که هر سال با بالا رفتن تعداد ترددها و سفرهای جاده‌ای در کشور، طرح نوروزی پلیس هم به اجرا در می‌آید تا میزان تصادفات و حوادث جاده‌ای به حداقل برسد. امسال هم پلیس راهور علاوه بر طرح هر ساله خود طرحی نو درانداخته و قرار است که ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌ها ۱۰ کیلومتر کمتر از سقف سرعت مجاز در جاده‌ها رانندگی کنند. به‌طور مثال اگر اتوبوس بین شهری تا امروز با سرعت 120کیلومتر بر ساعت در جاده حرکت می‌کرد، حالا سرعت مجاز برای اتوبوس 110کیلومتر بر ساعت می‌شود. ضمن اینکه تمام اتوبوس‌ها باید به سامانه سپهتن متصل بوده و از آن استفاده کنند. اگر راننده اتوبوسی به این سامانه متصل نباشد، حتما پلیس با آن برخورد خواهد کرد. همچنین رانندگان اتوبوس باید در هر ۲۴ ساعت تنها
۹ ساعت رانندگی کنند و رانندگی بیشتر از آن غیرقانونی است. علاوه بر این، این ناوگان حتما باید معاینه فنی داشته باشند تا قبل از هر بار جابه‌جایی مسافر در جاده‌ها معاینه فنی‌شان کنترل شود. رئیس پلیس راهور درباره سیستم پهپادی پلیس راهنمایی و رانندگی هم گفته که از پهپادها در جاده‌های طولانی در شب و روز استفاده خواهد شد.
۷۰ فروند بالگرد نیز فعال است و از ظرفیت بازرسان نامحسوس و همچنین بیش از ۱۱ میلیون همیار پلیس راهور نیز بهره خواهیم گرفت. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که آمار حوادث جاده‌ای کاهش پیدا کند و مردم به سلامت به مقصد برسند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید