• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 25 اسفند 1401
کد مطلب : 188022
+
-

با مردم

عرضه‌کنندگان مواد محترقه بعد از تعطیلات هم آزاد نشوند
چنانچه برخی عرضه‌کنندگان مواد محترقه یا افرادی که کارهای پرخطر کرده‌اند در شب چهارشنبه‌سوری دستگیر شده‌اند نه‌تنها تا پایان تعطیلات بلکه برای مدتی طولانی در زندان بمانند تا فرصت تکرار خطا و بازی با جان مردم از آنها گرفته شود. از قضات کشور تقاضا داریم این افراد را با سند و وثیقه هم به‌طور موقت آزاد نکنند تا زحمات مأموران زحمتکش به هدر نرود و امنیت در جامعه حفظ شود.
اکبرشاهی از تهران

روستای هده، نیازمند خدمات‌رسانی و امکانات زیرساختی است
روستای هِدِه در استان گیلان یکی از روستاهای محروم کشور است که به‌رغم نداشتن هیچ‌گونه امکانات زیرساختی در روستا نظیر برق، آسفالت، آنتن‌دهی مخابرات، گاز با مشارکت و خودیاری اهالی و روستاهای همجوار توانسته هرساله با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نظیر جشنواره‌ها، جام‌ها، مسابقات فرهنگی در جهت توسعه فرهنگ و اقتصاد روستا عمل کند تا جایی که این روستا به‌عنوان روستای نوآور در جشنواره روستایی کشور در سال ۱۳۹۹ انتخاب شده است. با این حال خدمات‌رسانی و امکانات زیرساختی در این روستا بسیار ناچیز است. از آنجا که شغل اکثر اهالی روستا دامداری و کشاورزی است، اگر وضعیت خدمات‌رسانی به این روستا همین‌گونه پیش برود تولیدکنندگان محصولات دامی و کشاورزی برای عرضه محصولات خود به بازار و مراکز فروش به مشکل برمی‌خورند و در نهایت این موضوع منجر به مهاجرت اهالی به شهر و کاهش جمعیت روستا خواهد شد. از مسئولین درخواست می‌شود صدای اهالی هده را بشنوند و ما را حمایت کنند تا بتوانیم بیش از پیش به فعالیت‌های‌مان ادامه دهیم.
جمعی از اهالی روستای هده

نظارت بر سرویس‌های بهداشتی بین راهی ضروری است
بسیاری از مجتمع‌ها و رستوران‌های بین راهی با ایجاد چند چشمه سرویس بهداشتی کنار تاسیسات خود کاسبی راه انداخته‌اند و در حالی‌که برای ورود به مجتمع و رستوران جدای وجه احتمالی خرید و غذا باید رقمی بپردازید در ورودی سرویس بهداشتی دوباره تقاضای وجه می‌کنند. قیمت 5هزار تومان و 10هزار تومان برای سرویس بهداشتی یعنی یک خانواده 5نفره باید 50هزار تومان پول سرویس بدهد. چرا نظارتی بر اینگونه موارد نمی‌شود. شکایت از این موارد را به کجا اعلام کنیم؟
جونقانی از قم

بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی، متناسب با نیاز آنها نیست
اکنون چندین سال است که بیمه آتیه‌سازان حافظ به‌عنوان بیمه تکمیلی بازنشستگان معرفی می‌شود و این قشر انتخاب دیگری جز این بیمه ندارند. این بیمه هم نیازهای اصلی بازنشستگان از جمله دارو را پوشش نمی‌دهد. بماند که با وجود سازمانی مانند تامین اجتماعی اصلا نباید نیازی به بیمه مکمل باشد! به‌هرحال هم‌اکنون بخش زیادی از دریافتی حقوق مستمری بگیران صرف داروهای گرانقیمت، عمل‌های جراحی و... می‌شود و بیمه تکمیلی بخش دارو را اصلا پوشش نمی‌دهد و فقط قسمتی از هزینه‌های جراحی را می‌پذیرد. اینکه برخی افراد بدون‌نظرخواهی از صاحبان اصلی صندوق تأمین اجتماعی برای آنها تصمیم می‌گیرند،  انصاف نیست.
بهاروند از تهران

بلوار تاسیسات نفتی در باقر شهر، نیازمند فضای سبز است
سال‌هاست که بلوار تاسیسات نفتی جنب پالایشگاه شهید تندگویان در باقرشهر، تبدیل به برهوت شده و به آن رسیدگی نمی‌شود درحالی‌که ظرفیت بسیار خوبی برای کاشتن درخت و گل و گیاه را دارد. از شهرداری منطقه خواهشمندیم با کاشت درخت و گل و گیاه در این بلوار، چهره آن را تغییر دهد.
سرمدیان از باقرشهر

تعمیرات اساسی داخل مجتمع‌های مسکونی با مجوز و رعایت اصول باشد
تعمیرات اساسی که موجب سروصدای زیاد در مجتمع‌های آپارتمانی و صداهای نابهنجار می‌شود باید با مجوز و نظارت باشد تا ساکنان مجتمع اذیت نشوند. بسازوبفروشی یک واحد را خریده و با دریل کل داخل واحد را تخریب کرده و قصد بازسازی و بنایی دارد؛ درحالی‌که عمر این مجتمع کمتر از  20سال است و 20 خانواده راحت در بقیه واحد‌ها زندگی می‌کنند. آیا نباید قانونی در این خصوص باشد؟
رحمانی از تهران


 

این خبر را به اشتراک بگذارید