• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 25 اسفند 1401
کد مطلب : 188019
+
-

در جلسه محاکمه فاش شد

جزئیات تازه از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ‌

پیگیری
جزئیات تازه از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ‌

رسیدگی به پرونده متهمان حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز در حالی ادامه دارد که یکی از متهمان در تازه‌ترین جلسه محاکمه، جزئیات جدیدی از نحوه پشتیبانی‌های انجام شده از داعش در داخل کشور را بیان کرد.
به گزارش همشهری، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، در تازه‌ترین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شد، پس از دفاعِ مجدد نماینده دادستان از کیفرخواست، قاضی سیدمحمود ساداتی به تحقیق از 2 نفر از مطلعین پرداخت و در ادامه متهم ردیف سوم به دفاع از خود پرداخت.
نعیم هاشم قتالی گفت: در زمان حضور در افغانستان و پس از عضویت در داعش با ملاحکمت بیعت کردم. حدود 9‌ماه پیش از دستگیری در ایران بودم. با هدف کار به ایران آمدم اما بعد از مدتی عبدالله سعید که یکی از سرکردگان داعش در افغانستان است با من تماس گرفت و گفت: به‌عنوان سرایدار از مهمانانش که به ایران می‌آیند، پذیرایی کنم. این متهم به مشارکت در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) همچنین به ارتباط و آشنایی گذشته خود با محمد رامز متهم ردیف اول در زندان بگرام نیز اعتراف کرد و افزود: در چند نوبت از طرف عبدالله سعید مبالغی به حسابم واریز شد که صرف هزینه‌های جاری برای میهمانان شد. در ادامه این جلسه رسیدگی، رئیس دادگاه با بازخوانی بخشی از اعترافات قبلی متهم ردیف سوم به تطبیق زمانی، مکانی و موضوعی اظهارات وی در دادگاه پرداخت و با طرح این سؤال از متهم که چه‌کسی دستور اسکان و پشتیبانی از عامل اصلی ترور را به او داده، روند رسیدگی به پرونده را پیش برد.
متهم ردیف سوم در این خصوص پاسخ داد: عامل ترور را با استفاده از موقعیت جغرافیایی که عبدالله سعید برایم فرستاد در میدان آزادی تهران تحویل گرفتم و به منزلی که در اختیارم بود بردم و پس از چندین روز با دستور عبدالله سعید ضمن تهیه سیم‌کارت، بلیت شیراز را با نامی مستعار برای او تهیه کردم. این متهم در پاسخ به سؤال هیأت دادگاه که چه زمان از وقوع حمله تروریستی به شاهچراغ(ع) مطلع شده است، گفت: در شب 26اکتبر مقارن با 4آبان‌ماه عبدالله سعید تصاویر حمله شاهچراغ را برایم ارسال کرد و به من دستور داد از ایران خارج شوم و به افغانستان بروم.  پس از این اظهارات، قاضی ساداتی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز با یادآوری اتهام معاونت در افساد فی‌الارض از طریق مشارکت و پشتیبانی مالی و تدارکاتی از عناصر داعش در ایران و عامل اصلی حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) به متهم ردیف سوم از وی درخصوص اتهامات دیگر سؤال کرد که سیدنعیم هاشم قتالی با قبول عضویت خود در داعش و نقش پشتیبانی مالی از اعضای این گروه، کمک مستقیم به حامد معروف به ابوعایشه عامل اصلی حمله تروریستی را پذیرفت اما مدعی شد از جزئیات عملیات تروریستی اطلاعی نداشته است. در پایان دفاعیات متهم رئیس دادگاه ختم جلسه را اعلام و ادامه رسیدگی را به وقت دیگری موکول کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید