• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 25 اسفند 1401
کد مطلب : 187996
+
-

انهدام 71باند قاچاق مواد‌مخدر در سیستان و بلوچستان

 فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام 71باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی و کشف بالغ بر 95تن انواع مواد‌مخدر از ابتدای سال‌جاری در سطح استان خبر داد.
به‌گزارش همشهری، سردار دوستعلی جلیلیان گفت: مبارزه با قاچاق مواد‌مخدر و شناسایی باندها و سرشبکه‌های اصلی مواد‌مخدر از اولویت‌های مهم و اساسی پلیس سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: در این رابطه از ابتدای سال‌جاری با اشراف کامل و رصد اطلاعاتی پلیس بر فعالیت و تحرکات قاچاقچیان عمده مواد‌مخدر، 71باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی شناسایی و منهدم شدند.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای 5هزار و 546فقره عملیات پلیسی علیه قاچاقچیان مواد‌مخدر در استان، عنوان کرده: در این مدت 95تن و 177کیلوگرم انواع مواد‌مخدر از باندهای بزرگ قاچاق مواد افیونی در سطح استان کشف شد.
وی با بیان اینکه از مجموع عملیات‌های صورت‌گرفته 89عملیات توأم با درگیری تکاوران با قاچاقچیان مسلح بوده است، تصریح کرد: در این عملیات‌ها 7قاچاقچی به هلاکت رسیدند و 639دستگاه خودرو و موتورسیکلت از سوداگران مرگ توقیف شد.
 سردار جلیلیان با اشاره به اقدامات خوب پلیس استان در مقابله با خرده‌فروشان مواد‌مخدر در سطح محلات گفت: از ابتدا سال‌جاری با اجرای 3هزار و 696مرحله طرح مقابله‌ای با خرده‌فروشان مواد‌مخدر، یک هزار و 511نفر خرده فروش در محلات و نقاط مختلف استان دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی استان به ساماندهی معتادین و جمع‌آوری 7هزارو973نفر معتاد متجاهر در استان اشاره و اظهار کرد: افراد شناسایی شده برای طول درمان به مراکز بازپروری معرفی و تحت درمان هستند.
سردارجلیلیان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا‌کنون 9نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد‌مخدر در استان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: با اشراف اطلاعاتی مأموران انتظامی و پیگیری فعالیت اعضای باندهای قاچاق مواد‌مخدر رئیس بزرگ‌ترین سرشبکه قاچاق مواد‌مخدر پس از 4سال زندگی مخفیانه در کوه‌های اطراف استان دستگیر شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید