• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 25 اسفند 1401
کد مطلب : 187991
+
-

نسخه جدیدChatGPT ترانه می‌نویسد

هوش‌ مصنوعی
نسخه جدیدChatGPT ترانه می‌نویسد

شرکت اوپن‌ای‌آی، آخرین نسخه چت ربات هوش مصنوعی بسیار محبوب ChatGPT خود را با نام GPT-4 منتشر کرده است. در نسخه جدید، این ربات می‌تواند به تصاویر پاسخ دهد. برای مثال، هم می‌تواند از روی مواد تشکیل دهنده، پیشنهاد دستور غذا بدهد و هم برای عکس‌ها و ویدئوها شرح بنویسد. به گزارش بی‌بی سی، این نسخه جدید می‌تواند تا 25هزارکلمه را پردازش کند که تقریبا 8برابر نسخه اولیه ChatGPT است.
تاکنون درخواست‌‌های رایج برای این نسخه جدید شامل؛ نوشتن آهنگ، شعر، متون بازاریابی، کد کامپیوتری و کمک به انجام تکالیف مدرسه است، اگرچه معلمان می‌گویند: دانش‌آموزان نباید از آن استفاده کنند. ChatGPT با استفاده از زبان طبیعی شبیه انسان به سؤالات پاسخ می‌دهد و همچنین می‌تواند از سبک‌‌های نوشتاری دیگر مانند ترانه‌سراها و نویسندگان تقلید کند؛ همانطور که در سال 2021به‌عنوان پایگاه دانش خود از اینترنت استفاده می‌کرد. این نگرانی وجود دارد که این ربات روزی بتواند بسیاری از مشاغلی را که در حال حاضر توسط انسان‌ها انجام می‌شود را تصاحب کند. شرکت اوپن ‌ای آی گفت که 6ماه روی ویژگی‌های ایمنی GPT-4وقت گذاشته است و آن را براساس بازخورد انسانی، آموزش داده است. با این حال هشدار داده که ممکن است همچنان مستعد اشتراک‌گذاری اطلاعات نادرست باشد.
GPT-4در ابتدا برای مشترکین ChatGPT Plus در دسترس خواهد بود که 20دلار در‌ ماه برای دسترسی به نسخه پریمیوم به این سرویس می‌پردازند. موتور جست‌وجوی Bing متعلق به مایکروسافت نیز از سوی این ربات چت تقویت می‌شود. این غول فناوری 10میلیارد‌دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است.
GPT-4مانند ChatGPT نوعی هوش مصنوعی مولد است. هوش مصنوعی مولد از الگوریتم‌ها و متن پیش‌بینی‌کننده برای ایجاد محتوای جدید براساس درخواست‌‌ها استفاده می‌کند. شرکت OpenAI گفت که GPT-4مهارت‌های استدلالی پیشرفته‌تری نسبت به ChatGPT دارد. به‌عنوان مثال، این مدل می‌تواند زمان‌های ملاقات موجود را به 3 بخش زمانبندی کند. OpenAI همچنین همکاری جدیدی با اپلیکیشن یادگیری زبان دولینگو و Be My Eyes، اپلیکیشنی برای افراد کم بینا، برای ایجاد ربات‌‌های چت هوش مصنوعی که می‌تواند به کاربران خود در استفاده از زبان طبیعی کمک کند، اعلام کرد.
با این حال، اوپن‌ای آی این موضوع را مدنظر قرار داده است که GPT-4هنوز کاملا قابل اعتماد نیست و ممکن است تا حدودی دچار اشتباه و اصطلاحا توهم شود؛ معضلی که در آن هوش مصنوعی حقایقی را از خود ابداع می‌کند، یا خطاهای استدلالی را مرتکب می‌شود. از زمان راه‌اندازی این چت ربات در نوامبر 2022میلیون‌ها نفر از آن استفاده کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید