• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 25 اسفند 1401
کد مطلب : 187990
+
-

نقلو قل

وضعیت حمایت‌های اقتصادی مددکاران اجتماعی
سیدمحمدحسین جوادی، رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت: براساس مطالعات انجام شده، کمتر از ۲۰درصد خدمات مددکاران اجتماعی در حوزه حمایت اقتصادی است. براساس سند اعتباربخشی بیمارستان‌ها، حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر و پرخطر برعهده مددکاران اجتماعی است. در سال۱۴۰۰ بیش از ۶۵۰۰مورد کودک‌آزاری را در مددکاری‌های بیمارستانی ساماندهی کردیم؛ که شاید عدد آن از مابقی کمتر است، اما بسیار پیچیده و سخت است.

جذب ۴هزار نیرو برای آموزش و پرورش استثنایی
حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی: با آزمون‌های استخدامی شرایط جذب حدود ۴هزار نفر در سال آینده فراهم است. به‌کارگیری این تعداد، نیاز آموزش و پرورش استثنایی به نیروی انسانی را رفع خواهد کرد. این حجم از مجوزهایی که توانستیم برای جذب نیرو بگیریم، بی‌سابقه است؛ به‌خصوص در مورد جذب نیروی توانبخش که بعد از دهه‌ها این امکان فراهم شد.

۱۶۰هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی فاقد مسکن
علی ربوبی، رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور: در حال حاضر ۱۶۰هزار خانوار اعم از معلولان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش فاقد مسکن هستند. براساس تفاهمنامه‌ها و برنامه‌های مشترک بهزیستی با وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و خیرین، به تأمین مسکن جمعیت هدف کمک می‌شود و تاکنون ۱۷۰هزار واحد مسکونی با مشارکت دستگاه‌ها احداث و به گروه‌های هدف تحویل داده شده است.

پرداخت معوقات و افزایش مستمری ایثارگران
احمد امیرآبادی فراهانی، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس: تلاش‌های دولت و مجلس برای پرداخت معوقات ایثارگران و افزایش مستمری و کمک معیشت خوب و ثمربخش بوده و به‌زودی اعمال خواهد شد. تبدیل وضعیت ایثارگران اتفاق بسیار بزرگی است که تا امروز آمار ۱۵۰هزار نفری آن قطعی است و پیش‌بینی ما تا ۲۵۰هزار نفر نیز برای آینده نزدیک است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :