• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187969
+
-

اولتیماتوم ساعی

آتش اختلافات رئیس فدراسیون تکواندو و معاون وزارت ورزش دوباره بالا گرفته است

اولتیماتوم ساعی

 هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو در جمع اهالی رسانه انتقادات خود را از معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش به شکل تندتری تکرار کرد. محمد پولادگر در انتخابات فدراسیون تکواندو رقیب ساعی بود که نتوانست آرای لازم را کسب کند و به این ترتیب ریاست او در فدراسیون تکواندو بعد از 21سال به پایان رسید. پولادگر 3روز پس از شکست در انتخابات تکواندو به‌عنوان معاون قهرمانی وزارت ورزش انتخاب شد. ساعی در ماه‌های اول ریاستش در فدراسیون بارها از دست‌های پشت پرده که برای عدم‌موفقیت تکواندو تلاش می‌کنند صحبت کرد ولی مدتی است که او صراحتا از پولادگر نام می‌برد و انتقاد می‌کند. انتقادات او بیشتر حول بودجه و اعزام‌های ملی‌پوشان تکواندو است که گویا شورای برون‌مرزی با آن موافقت نمی‌کند.

   تلاش کردند محروم شوم
ساعی، پرافتخارترین المپین ایران درباره اختلافش با پولادگر گفت: «این مسائل از روز اول حضورم در فدراسیون به‌وجود آمد. من آدم صبوری هستم، اما این مسائل در حال لطمه زدن به خانواده تکواندو است. به مسائل شخصی که ورود کردند کاری ندارم، اما من نماینده یک‌میلیون تکواندوکار هستم و باید از حق خانواده تکواندو دفاع کنم.» ساعی با اشاره به اینکه وزارت ورزش در سال پیش از المپیک باید بیشتر از گذشته به تکواندو توجه کند، گفت: «اگر کمک نکنند‌ ما مشکلات زیادی خواهیم داشت. گرنداسلم‌ مسیر میانبر و مهمی برای رسیدن به المپیک است و دوستان‌ هم می‌دانند‌ کجا باید به تکواندو آسیب بزنند و می‌خواهند ریشه تکواندو را خشک کنند. دوستان می‌گویند چرا ساعی‌ می‌خواهد با تیم ملی به مسابقات اعزام شود، درحالی‌که می‌دانند محرومیت من لغو شده است. آنها خیلی تلاش کردند محرومیت ادامه داشته باشد.»

   2میلیارد بودجه وزارت به تکواندو
رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به بودجه فدراسیون گفت: «در سال‌جاری در 15، 16رویداد شرکت کردیم و در ابتدای فروردین مسابقات گرنداسلم را داریم. با این حال در روزهای پایانی حتی بودجه‌ای را که خودشان درنظر گرفته بودند هم پرداخت نکردند و فقط 50درصدش را دادند. همان بودجه 22میلیاردی را که با افتخار اعلام می‌کردند کامل ندادند. همانطور که می‌دانید تفاهمنامه را امضا نکرده بودم، اما در دیدار با وزیر ایشان اعلام کردند‌ که متمم نیز به آن اضافه شود و امضا کنیم. از این 22میلیارد، دقیقا 20میلیارد از طرف مجلس است و‌ تنها 2میلیارد آن را وزارتخانه پرداخت می‌کند. در آن جلسه وزیر ورزش و جوانان گفت که تفاهمنامه را امضا کنید تا یک متمم کنارش اضافه کنیم اما متأسفانه یک اتفاق تلخی برای وزیر و همراهانش رخ داد که تا به امروز 11میلیارد داده‌اند و خبری از آن متمم نیست.»

   اولتیماتوم ساعی برای بازی‌های آسیایی
ساعی درباره حضور تکواندوکاران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: «بازی‌های آسیایی 40امتیاز دارد و گرندپری 60امتیاز، با این احوالات نمی‌توانیم اردوهای خوبی را برای بچه‌هایمان درنظر بگیریم و مجبوریم تیم‌های سوم یا چهارم را به مسابقات بفرستیم. شاید نوجوانان را که در اردو نیستند، به بازی‌های آسیایی بفرستیم.» اصغر رحیمی، مدیر تیم‌های ملی تکواندو در این نشست درباره محرومیت ساعی که گفته می‌شد یک سال از حضور در میادین بین‌المللی به‌عنوان سرپرست محروم شده است عنوان کرد: «محرومیت ساعی به‌طور کامل از سوی فدراسیون جهانی بخشیده شده و او مشکلی برای حضور در مسابقات به‌عنوان سرپرست یا رئیس فدراسیون ندارد.»

در سال‌ جاری در 15، 16 رویداد شرکت کردیم و در ابتدای فروردین مسابقات گرنداسلم را داریم. با این حال در روزهای پایانی حتی بودجه‌ای را که خودشان درنظر گرفته بودند هم پرداخت نکردند و فقط 50درصدش را دادند

 

این خبر را به اشتراک بگذارید