• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187929
+
-

ترافیک پایان فصل

شروع دوباره برای گروه‌های موسیقی پاپ و جای خالی کنسرت‌های اقوام و نواحی

گزا رش
ترافیک پایان فصل

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

رکود در کنسرت‌های موسیقی تا قبل از جشنواره موسیقی فجر به موضوعی نگران‌کننده تبدیل شد؛ معیشت هنرمندان موسیقی با توجه به وضعیت اقتصادی زنگ خطر را برای اهالی موسیقی به صدا درآورده بود. برگزاری جشنواره موسیقی فجر و حضور برخی از گروه‌های موسیقی در بخش‌های مختلف، شاید دلیلی بود تا گروه‌ها دیگر رودربایستی را کنار بگذارند و کنسرت‌های خود را برگزار کنند. حالا در آخرین روزهای زمستان، ترافیک برگزاری کنسرت‌ها آنقدر سنگین شده که به‌نظر می‌رسد سال جدید برای گروه‌های موسیقی به‌خصوص پاپی‌ها یک شروع امیدوار‌کننده باشد. اما باید دید با قیمت بلیت‌های شناور در سالن که سقفش به 700هزار تومان می‌رسد، مخاطبان همچنان پای ثابت کنسرت‌های دلخواه خود می‌مانند؟ با شروع سال جدید و همزمانی‌اش با ‌ماه رمضان به‌طور حتم برنامه کنسرت‌ها محدودتر می‌شود و حالا بعد از وقفه‌ای طولانی بهترین فرصت است که کنسرت‌ها اجراهای خود را داشته باشند.

   ‌ نبود سرمایه‌گذار و حامی مالی ‌
از کیفیت کنسرت‌های پاپ که بگذریم، همچنان جای دیگر کنسرت‌ها هم خالی است؛ حضور دیگر گروه‌های موسیقی در دیگر سالن‌ها می‌تواند رونق زیادی به موسیقی ببخشد و گروه‌های مختلف از کنسرت‌ها استقبال می‌کنند. البته یکی از مواردی که باعث می‌شود بیشتر، کنسرت‌های پاپ اجرا داشته باشند، نبود سرمایه‌گذار و حامی مالی است. هزینه سنگین اجرای یک کنسرت می‌تواند مهم‌ترین عامل برگزار نکردن کنسرت ‌دیگر گروه‌های موسیقی باشد. سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و هتل اسپیناس بیشترین اجراها را در روزهای باقیمانده سال دارند. در سالن میلاد میثم ابراهیمی، مهدی احمدوند، آرمین زارعی و علی عبدالمالکی در 4روز آینده در 2سانس کنسرت‌هایشان را برگزار می‌کنند.
در هتل اسپیناس هم در روزهای باقیمانده، رحیم شهریاری، بهنام بانی، گرشا رضایی و اشوان کنسرت‌هایشان را در حالی برگزار می‌کنند که با نگاهی به فروش بلیت‌ها، اکثر صندلی‌ها پرشده‌اند. گروه‌های پاپ به جز پایتخت در همین روزها در دیگر شهرها هم کنسرت برگزار می‌کنند که بزرگ‌ترین پایگاه برگزاری کنسرت‌ها جزیره کیش است که البته برنامه‌ای از سوی کنسرت‌گذاران اعلام نشده است. به جز کیش، منطقه آزاد چابهار هم در 4روز اول نوروز میزبان کنسرت‌های موسیقی است. رضا صادقی، مسعود صادقلو و علی یاسینی از خوانندگانی هستند که در این منطقه اجرا دارند. البته این منطقه تا 8فروردین میزبان گروه‌های موسیقی است. بلیت‌های کنسرت در چابهار به نسبت کیش ارزان‌تر است و در این منطقه بلیت‌ها با کف 250هزار تومان و سقف 600هزار تومان به فروش می‌رسند. تبریز، کرمان، اردبیل، همدان، رشت، کرمان و ساری از دیگر شهرهایی به شمار می‌روند که میزبان پاپی‌ها هستند.‌‌

مکث
تور پرواز همای

پرواز همای موزیک‌ویدئو و تک‌آهنگ «سوی آسمان» را با آهنگسازی پاشا هنجنی و شعری از استاد شفیعی‌کدکنی به‌عنوان هدیه نوروزی خود برای دوستداران موسیقی و هوادارانش منتشر کرد و به‌زودی تور کنسرت‌های خود را در سراسر ایران روی صحنه خواهد برد.
وی درباره روند برگزاری اجراهای خود توضیح داد: «برنامه‌ریزی‌ها کاملا انجام شده و به‌زودی تور کنسرت‌های گروه «همای» و برخی برنامه‌های جدید و متفاوت را روی صحنه خواهیم برد. تمام توانمان را برای ارائه و تولید آثار خوب و باکیفیت و برنامه‌هایی جدید برای مخاطبان این سبک از موسیقی به‌کار خواهیم بست.»‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید