• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187916
+
-

تعیین تکلیف نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس

شورا
تعیین تکلیف نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه نوبت عصر دیروز، نرخ کرایه‌های 2 بخش تاکسی و اتوبوس را برای سال آینده تعیین تکلیف کردند.
به گزارش همشهری، در جلسه روز یکشنبه نرخ بلیت مترو تعیین شده بود و دیروز پس از جلسه صبح، نمایندگان شهروندان تهرانی در پارلمان شهری، به بررسی لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس در سال 1402 پرداختند. بر این اساس،  
پس از بحث و بررسی نهایتا با افزایش میانگین ۴۰ درصد جهت نرخ بلیت اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی شهر تهران برای سال آینده موافقت شد. در این بین، جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اعتقاد شخصی من این است که از مردم کرایه دریافت نکنیم، اظهار کرد: «مردم در درجه اول با نبود اتوبوس مواجه هستند و مشکل دوم آنها پرداخت کرایه است.»
او با بیان اینکه بر اساس برنامه شهرداری باید 7هزار اتوبوس نوسازی شود که از این میزان 2هزار اتوبوس را وزارت کشور تأمین می‌کند و مابقی را ما باید تأمین کنیم، خاطرنشان کرد: «قیمت تمام‌شده هر بلیت ۲۲ هزار تومان است و هزینه‌های دیگر در قیمت گذاری لحاظ نشده است. وقتی رقم را کمتر تعیین کنیم و کسی انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در این بخش نداشته باشد، اتوبوس نخواهیم داشت که مردم بتوانند با آن تردد کنند.»

افزایش 45درصدی برای تاکسی
اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین با افزایش میانگین ۴۵درصدی نرخ کرایه تاکسی برای سال آینده موافقت کردند. نکته دیگر دراین‌باره این است که ورودیه تاکسی خطی 5هزار تومان، تاکسی فرودگاه مهر آباد ۳۵ هزار تومان و تاکسی راه آهن و تاکسی ویژه تلفنی ۲۵ هزار تومان خواهد بود و به ازای هر کیلومتر پیمایش ۱۴۵۸ تومان پیش بینی شده است. همچنین اگر خط تاکسی با شیب تند بود با نظر کارشناس تاکسیرانی حداکثر تا سقف ۲۰درصد افزایش کرایه لحاظ خواهد شد. در ساعت اوج ترافیک برای تشویق رانندگان تاکسی به سفر تا سقف ۵۰ درصد نرخ کرایه قابل افزایش است.

موافقت با 5هزارمیلیارد تومان اوراق مشارکت
در جلسه نوبت صبح دیروز هم گزارش خزانه‌دار شورای شهر تهران درخصوص بودجه 11ماهه شهرداری تهران، مجوز انتشار اوراق مشارکت جهت توسعه حمل‌ونقل عمومی و ساماندهی سکونتگاه غیررسمی محدوده اسلام‌آباد از مهم‌ترین موارد بود. نطق پیش از دستور جعفر بندی شربیانی، عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه قرائت شد و او اعلام کرد که اگر شهروندان تهرانی ۱۲ هزار میلیارد تومان قبوض عوارض نوسازی و پسماند را بپردازند، از آنجایی که این مبلغ، درآمد پایدار کیفی خواهد بود شاهد عملکرد قابل‌قبولی در دوره 4ساله مدیریت شهری خواهیم بود.در ادامه حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای شهر تهران گزارش دی و بهمن‌ماه سال‌جاری شهرداری تهران را ارائه کرد و گفت: در 11ماهه منتهی به بهمن‌ماه مجموع منابع نقدی و غیرنقدی حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان بوده است که وصول شده و این حاکی از این است که در ۱۱ ماهه سال، ۹۹ درصد از بودجه شهرداری تهران محقق شده است. دیروز صبح اعضای شورای شهر تهران به شهرداری اجازه دادند که در راستای توسعه خط ۳ و ۶ مترو همچنین خرید اتوبوس، 3میلیارد تومان و ساماندهی سکونتگاه غیررسمی محدوده اسلام‌آباد 2هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید