• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187869
+
-

آزمایش اتصال مستقیم موبایل به اینترنت ماهواره‌ای در ۲۰۲۳

فناوری
آزمایش اتصال مستقیم موبایل به اینترنت ماهواره‌ای در ۲۰۲۳

شرکت فضایی اسپیس ایکس قصد دارد آزمایش سرویس ارتباط مستقیم ماهواره استارلینک با شبکه‌های سلولی روی زمین را با شرکت معروف T-Mobile آغاز کند. به این ترتیب اتصال فضایی به اینترنت برای کاربران زمینی روی تلفن‌های هوشمند به راحتی انجام می‌شود. به گزارش سی ان بی‌سی، جاناتان هوفلر، معاون فروش شرکت استارلینک در اسپیس ایکس، در کنفرانس Satellite 2023 در واشنگتن دی سی گفت: ما نه فقط با تجزیه و تحلیل بلکه با آزمایش و انجام ایده‌ها به‌صورت عملی است که چیزهای زیادی می‌آموزیم. بازار خدمات داده مبتنی بر فضا که به‌طور مستقیم به دستگاه‌های روی زمین مانند تلفن‌های هوشمند وارد می‌شود، به‌طور گسترده دارای پتانسیل سودآوری است. بنابراین استارلینک قصد دارد با همکاری با اپراتورهای شبکه تلفن همراه زمینی یا MNOها و سازندگان دستگاه‌های دریافت اینترنت ماهواره‌ای در سراسر زمین خدمات خود را گسترش دهد.
اسپیس ایکس و تی موبایل چند‌ماه پیش شراکت خود را اعلام کردند و متعهد شدند تا به مناطقی که اصطلاحا کور است و اینترنت به آنجا نمی‌رسد، پایان دهند. اسپیس ایکس تا به امروز حدود 4هزار ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرده است و اخیرا ماهواره‌های قدرتمندتر «V2Mini» خود را نیز ارسال کرده که به‌گفته مدیران این شرکت، ظرفیت آن به نسبت نسل قبلی آنها چهار برابر شده است. هافلر اعلام کرد که اسپیس ایکس در حال تولید 6 ماهواره در روز در تاسیسات خود در نزدیکی سیاتل است. او معتقد است که این شرکت دیگر ماهواره‌های قبلی استارلینک خود را تولید نمی‌کند. به‌گفته او اسپیس ایکس روزانه هزاران پایانه کاربری تولید می‌کند. درحالی‌که اسپیس ایکس قصد دارد ماهواره‌های نسل دوم خود را حتی از نسل قبلی بزرگ‌تر بسازد- البته تاکنون چند نمونه از آنها را ساخته است- هافلر تأکید کرد که پرتاب این ماهواره‌ها بسیار نزدیک به پرتاب موشک استارشیپ است؛ موشک قدرتمندی از این شرکت که هنوز به فضا نرسیده است.
هافلر گفت: اسپیس ایکس در‌ ماه آذر از نظر تعداد کاربران به یک نقطه عطف رسید و استفاده‌کنندگان از سرویس اینترنت ماهواره‌ای این شرکت به یک میلیون کاربر رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید