• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 23 اسفند 1401
کد مطلب : 187806
+
-

توسعه 177کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع ۳۴پروژه در حوزه راه‌ها که شامل ۵۴کیلومتر راه اصلی و ۱۲۳ کیلومتر بزرگراه می‌شود در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است. همچنین ۱۰تونل به طول ۱۲هزار و ۵۰۰متر و 6 تقاطع غیرهمسطح نیز درحال ساخت هستند که می‌توانند موجب توسعه در استان شوند.  به گزارش ایسنا، حسینعلی مقصودی با اشاره به اینکه در حوزه بهسازی و توسعه راه‌های استان نیز اقدامات مؤثری صورت گرفته است، بیان کرد: برای بهسازی و توسعه برخی از این مسیرها ردیف ملی درنظر گرفته شده است اما برخی نیز ردیف ملی نداشتند به همین دلیل پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت و خوشبختانه موفق شدیم برای تعدادی از مسیرها مانند باباحیدر به چلگرد، حاشیه زاینده‌رود و یا محور ناغان به کارون 4 ردیف ۲۳ دریافت کنیم. درخصوص بهسازی و توسعه برخی دیگر از راه‌های استان نیز مقرر است از منابع غیردولتی استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۴پروژه در حوزه راه‌ها که شامل ۵۴کیلومتر راه اصلی و ۱۲۳ کیلومتر بزرگراه می‌شود در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است. همچنین ۱۰تونل به طول ۱۲هزار و ۵۰۰متر و 6 تقاطع غیرهمسطح نیز درحال ساخت هستند که می‌توانند موجب توسعه در استان شوند.  مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: استان تعهد دارد در سال ساخت ۵۳هزار مسکن در حوزه شهری، روستایی، خود مالکین و بافت فرسوده را انجام دهد که حدود ۱۳ تا ۱۴هزار مسکن روستایی و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است. وی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری حدود ۸۳هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۵هزار نفر از شرایط لازم برخوردار بودند و ۲۰هزار نفر نیز مورد تأیید نهایی قرار گرفتند. از این میزان نیز ۱۵هزار نفر نسبت به واریز ۴۰میلیون تومان آورده اولیه اقدام کردند.   مقصودی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تامین زمین موردنیاز ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: درحال حاضر زمین موردنیاز برای ساخت حدود ۲۷هزار واحد در چهارمحال و بختیاری تامین و عملیات اجرایی ساخت آنها نیز آغاز شده است اما در شهرهای لردگان، فارسان، بلداجی، سودجان و شهر کیان درخصوص تامین زمین مشکلاتی وجود دارد که برای رفع این مشکل مشارکت با بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شهرکرد، بروجن و فرخشهر به‌صورت انبوه‌سازی است اما در سایر شهرها زمین در اختیار گروه‌های 2 تا 3 نفره قرار می‌گیرد تا اقدام به ساخت کنند، این طرح متأسفانه با افزایش قیمت‌ها و تورم مواجه شد و ‌ همین موضوع موجب شد که قیمت تمام‌شده ساختمان‌ها نیز افزایش پیدا کند. بنابراین پیگیری‌های لازم برای افزایش وام مربوط به این طرح همچنین کاهش سود تسهیلات درحال انجام است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید