• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 اسفند 1401
کد مطلب : 187740
+
-

چرا رویدادهای امیدآفرین سانسور می‌شوند؟

نگاهی تأمل‌برانگیز بر رویکرد روزنامه‌های زنجیره‌ای به‌خوبی نشان می‌دهد چطور رویدادهای امیدآفرین کشور سانسور شده و کاسبان یأس و ترس با مأموریت ویژه خود، اذهان جامعه را در راستای اهداف مدنظرشان جهت‌دهی کرده و با سانسور امید، سعی در تزریق یأس به افکارعمومی دارند. گزارش پیش‌رو شامل مواردی از رویدادهای مثبت و دستاوردهای ملت ایران در ایام اخیر است که شبکه روزنامه‌های زنجیره‌ای و وابسته به جریان‌های مدعی اصلاحات به آنها نپرداخته‌اند.

افتتاح فاز 14 پالایشگاه پارس جنوبی
فاز 14 پالایشگاه پارس جنوبی به‌عنوان ایرانی‌ترین فاز این مجتمع گازی شناخته می‌شود. با بهره‌برداری از این فاز روزانه ۵۰میلیون مترمکعب گاز شیرین، 400تن گوگرد‌،75 هزار بشکه میعانات گازی‌، یک میلیون تن اتان و یک میلیون تن ال.‌پی.‌جی جهت خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می‌شود. این درحالی‌است که طراحی و مهندسی‌، نصب و اجرا و راه‌اندازی فاز ۱۴پالایشگاه پارس جنوبی ۱۰۰درصد ایرانی و با محوریت شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط سخت تحریمی اجرایی شده است. این دستاورد بزرگ و غرورآفرین اخیرا طی سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر به بهره‌برداری رسید، اما برخی رسانه‌های داخلی از کنار آن به‌سادگی عبور کردند.

رفع مشکل آب شرب بوشهر با طرح آب‌شیرین کن
در اسفند 1401 و همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهور، قطار بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی با گذر از استان‌های خوزستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، همدان، یزد، کردستان و آذربایجان‌غربی به ایستگاه بوشهر رسید و ۵پروژه بزرگ آبی در قالب بسته طرح‌های مدیریت منابع آب در این استان افتتاح شد. درهمین راستا با افتتاح 2 پروژه آب شیرین‌کن در بوشهر،‌ آب 50درصد از مردم بوشهر تأمین شد. پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر، پروژه‌ای ۱۰۰درصد ایرانی است که از نتایج آن می‌توان به رفع مشکل آب شرب مردم بوشهر و پایان جیره‌بندی آب در این استان اشاره کرد، اما این خبر نیز مورد توجه رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی قرار نگرفت.

بازگشت آب و امید به دریاچه ارومیه
فرایند ساخت این سامانه از سال۹۴ آغاز شده بود، اما به‌دلیل عدم تخصیص منابع پروژه تکمیل نشده بود، تا اینکه پس از سفر رئیسی به آذربایجان‌غربی تکمیل این پروژه در دستورکار قرار گرفت. این طرح که درمجموع برای اجرای آن، ۳۵هزار میلیارد ریال هزینه شده‌است، آب از مخزن سد کانی سیب وارد تونل انتقال ۳۶کیلومتری شده، پس‌از آن با ورود به کانال ۱۱کیلومتری، به رودخانه گدار می‌رسد و بعد از طی ۲۸ کیلومتر مسیر این رودخانه وارد پهنه آبی دریاچه ارومیه می‌شود. در فاز نخست این طرح، قرار است ۳۰۰میلیون مترمکعب آب به صورت سالانه وارد دریاچه ارومیه شود. افتتاح این سامانه سرآغازی بر کمک به احیای دریاچه ارومیه خواهد بود، اما این خبرخوش ازسوی رسانه‌های مدعی به‌خوبی پوشش داده نشد.

حضور باشکوه در 22 بهمن
گرچه هرساله حضور مردم سربلند ایران در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه و دیدنی است، اما مشارکت کم‌نظیر مردم در 22بهمن امسال در شرایطی که دشمنان ماه‌ها مشغول بمباران رسانه‌ای و جنگ روانی علیه ملت و نظام بودند، بسی شیرین‌تر بود. اما متاسفانه قلم‌به دستانی که پیش از آن بارها از شکاف میان مردم و حکومت می‌نوشتند، از برجسته‌‌سازی این رویداد عظیم – که در واقع خط بطلانی بر تحلیل‌هایشان بود – پرهیز کردند.

دستیابی ایران به دانش تولید موشک ‌هایپرسونیک
قدرت دفاعی و توان موشکی ایران با وجود تحریم‌های بین‌المللی روزبه‌روز پیشرفته‌تر و حیرت‌انگیزتر می‌شود و ضریب امنیت کشور بالاتر می‌رود. در آبان‌ماه 1401 به فاصله چند روز از رونمایی موشک ماهواره‌بر «قائم 100» و نیز موشک «صیاد 4 بی» و افزایش برد باور373 به 300کیلومتر، موفقیت درخشان دیگری در عرصه موشکی، سپهر رسانه‌ای جهان را درنوردید؛ «ایران موشک جدید بالستیک ‌هایپرسونیک ساخته است.» این خبر مسرت‌بخش را سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌در حاشیه یازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم اعلام کرد.اما این دستاورد مهم نیز همچون سایر دستاوردهای دفاعی چندان به چشم رسانه‌های مدعی اصلاحات مهم نیامد.

پروژه آبرسانی کردستان
پروژه آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد کردستان به تصفیه‌خانه سنندج یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان بود که اجرای آن از ۲۲بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود و تا پایان دولت دوازدهم فقط ۱۵درصد پیشرفت داشت، اما در دولت سیزدهم اجرای آن در اولویت‌ قرار گرفت و با اقدام جهادی دولت مردمی ۸۵ درصد باقیمانده طرح اجرا و این پروژه تکمیل شد.
 برای اجرای این پروژه که به لحاظ توپوگرافی در یکی از ناهموار‌ترین و صعب‌العبور‌ترین مناطق کشور اجرا شده، ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است. به‌دلیل ناهمواری مسیر انتقال آب، چند ایستگاه پمپاژ در مسیر احداث شده‌اند که آب را تا ارتفاع ۴۸۰ متری پمپاژ خواهند کرد. با بهره‌برداری از این طرح علاوه ‌بر ارتقای قابل توجه کیفیت آب شرب و انتقال سالانه حداقل ۵۷ میلیون مترمکعب آب سالم به شهر سنندج، پایداری آب آشامیدنی نیز تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد. با این وجود اما این خبر خوش نیز بازتاب مناسبی نیافت.

راه‌آهن استراتژیک خاش- زاهدان
در آبان 1401 راه‌آهن چابهار ـ زاهدان، با هزینه ۳۶هزارمیلیارد تومانی و با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و دولت به‌طول ۵۷کیلومتر و ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۴۸نفر راه‌اندازی شد که برای نخستین‌بار دراین پروژه از ریل ملی استفاده و رکورد ریل‌گذاری در کشور شکسته شد،اما این پروژه ملی نیز مورد توجه روزنامه‌های زنجیره‌ای قرار نگرفت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید