• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 22 اسفند 1401
کد مطلب : 187736
+
-

سورپرایزهای عطایی برای والیبال

سرمربی تیم ملی امیر غفور و محمد موسوی را به اردوی این تیم دعوت کرد اما گفته می‌شود غفور در لیست مسافران آمریکا نیست. صابر کاظمی هم غایب این لیست است

سورپرایزهای عطایی برای والیبال

تیم ملی والیبال با دعوت 31بازیکن به اردو، برای سال پرکار 1402 استارت زد. بهروز عطایی سرمربی تیم ملی دیروز لیست بازیکنان دعوتی‌اش را اعلام کرد؛ بازیکنانی که قرار است از 27فروردین به اردو بروند و خودشان را برای 4رویداد مهم آماده کنند. طبق معمول سال برای والیبال با لیگ‌ ملت‌ها آغاز می‌شود، قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی 2تورنمنت بعدی هستند. اما آخرین و مهم‌ترین مسابقه، انتخابی المپیک است که مهرماه برگزار می‌شود.
لیست عطایی برای اردوی اول چند سورپرایز و چند نکته دارد. او برخلاف سال گذشته امیر غفور را به اردو دعوت کرده است. غفور امسال ارزشمندترین بازیکن لیگ شد و در رسیدن شهداب به قهرمانی، بیشترین نقش را داشت. آنهایی که بازی‌های او را دیدند، بارها روی جای خالی‌اش در تیم ملی تأکید کردند اما این انتخاب می‌تواند حضور غفور را در تیم ملی تضمین کند؟ تیم ملی در یکی از مراحل لیگ ملت‌ها باید به آمریکا برود. با توجه به طولانی بودن روند صدور ویزای این کشور، اسامی کسانی که قرار است همراه تیم باشند از چندی پیش آماده و به مراجع مربوطه ارسال شده است. امیر خوش‌خبر، سرپرست سابق تیم ملی که سال پیش عطایی عذرش را خواست، مدعی است که نام غفور در لیست مسافران آمریکا نیست. عطایی، موسوی را هم به اردو دعوت کرده است. او که در اعتراض به شرایط اردو و تیم ملی، حاضر نشد در مسابقات قهرمانی جهان تیم را همراهی کند، شاید این بار هم در اردو حاضر نشود.
در این لیست بازیکنانی حضور دارند که در لیگ امسال عملکرد چندان قابل‌قبولی نداشته‌اند، مثل مهدی جلوه یا نفراتی که در حد تیم ملی نیستند، مثل سلیم چپرلی. شاید عطایی درنظر دارد به آنها فرصت بدهد تا شاید در اردوها خودی نشان بدهند اما عجیب است که چرا او صابر کاظمی را دعوت نکرده است. صابر هرچند در لیگ ایران حضور نداشت و سال پیش هم در تیم ملی روزهای خیلی درخشانی نداشت اما هنوز هم به‌عنوان یک ستاره مطرح است. عطایی چند بازیکن جوان را هم به اردو دعوت کرده است، مثل پوریا حسین‌خانزاده، محمد فلاح و مبین نصری.
ایراد دیگر لیست، به کادر فنی وارد است. محمود افشاردوست که در دوره سرمربیگری حسین معدنی، کنار عطایی دستیار بود، بعد از مدت‌ها دوری از مربیگری قرار است کمک‌دست سرمربی تیم ملی باشد. علیرضا طلوع‌کیان هم همچنان مربی تیم ملی است. او سال پیش به واسطه قهرمانی با شهداب در لیگ، عضو کادر فنی شد اما این فصل با تیمش اردکان نتوانست به جمع 4تیم صعود کند. بعضی‌ها جای محمدرضا تندروان که تیم شهداب را در این فصل به قهرمانی لیگ رساند، در کادر فنی خالی می‌بینند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید