• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 22 اسفند 1401
کد مطلب : 187734
+
-

از جان لیورپول چه می‌خواهند؟

اتفاقات باورنکردنی در لیگ برتر ادامه دارد

از جان لیورپول چه می‌خواهند؟

در لیگ برتر انگلیس معلوم نیست چه خبر است. یک روز لیورپول منچستریونایتد را 7تایی می‌کند، روز دیگر به تیم پایین جدولی بورنموث می‌بازد. این‌بار نوبت شکست عجیب قرمزها در زمین بورنموث بود و این در حالی است که آنها در دیدار رفت 9بار دروازه حریف را گشوده بودند. این اتفاق ظرف ۱۹۶روز رخ داد. در ابتدای فصل پرگل‌ترین پیروزی را لیورپولی‌ها مقابل این حریف دشت کرده بودند. درست در روزهایی که لیورپول داشت اوج می‌گرفت و به کسب سهمیه چهارم لیگ قهرمانان فصل آینده امیدوار می‌شد، تاتنهام 3بر یک ناتینگهام را برد و قرمزها یک بر صفر به بورنموث باختند تا فاصله باشگاه لندنی با لیورپول دوباره افزایش یابد. با لغو بازی مقابل فولام، لیورپول در ۴بازی آینده خود باید در زمین حریفان به مصاف رئال‌مادرید، منچسترسیتی و چلسی برود و درنهایت در آنفیلد میزبان آرسنال است. با این اوصاف گرفتن سهمیه اروپایی فصل آینده سخت‌تر است و شاید در همین 2هفته فاصله با تاتنهام افزایش یابد. در بازی‌های شنبه لیگ برتر اتفاقات دیگری هم افتاد، چلسی و منچسترسیتی بردند که اولی اتفاق بزرگی بود چون چلسی این فصل خیلی کم می‌برد و تا همین هفته پیش 35درصد امتیازات این تیم را توماس توخلی گرفت که ماه‌هاست اخراج شده.

Liverpool
   هر 3تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر در فصل جاری موفق شده‌اند قرمزهای آنفیلد را متوقف کنند. فولام در هفته نخست لیورپول را با تساوی ۲-۲ متوقف کرد و ناتینگهام‌فارست و بورنموث نیز مقابل این تیم به پیروزی رسیدند.
   بورنموث تا پیش از بازی دیروز، در ۷بازی آخر خود مقابل لیورپول، یک گل زده و ۲۸گل خورده بود.
   این دومین برد بورنموث در برابر لیورپول بعد از پیروزی 4 بر 3 سال2016 و دومین کلین‌شیت پس از بازی بدون گل در سال1968 بود.
   لیورپول برای نخستین بار از دسامبر2010تا فوریه 2011مقابل حریفی شکست خورده است که در ته جدول قرار داشته.
   یورگن کلوپ پس از 23بازی (از مارس2021 که به فولام باخت) مقابل یک سرمربی انگلیسی شکست خورد (گری اونیل).
   در این دیدار محمد صلاح هم بلافاصله پس از مصاحبه‌اش که گفته بود به‌دلیل رقابت با هری کین از جیمز میلنر اجازه گرفته پنالتی‌زن اول تیم باشد، پنالتی‌اش را خراب کرد. درواقع او نخستین‌بار بود که در لیگ برتر پنالتی‌اش را به خارج از چارچوب می‌زد.
   لیورپول این فصل با لباس دوم طعم پیروزی را نچشیده و تنها یک تساوی در کنار 4شکست به‌دست آورده.
   لیورپول این فصل در لیگ فقط ۳برد خارج از خانه را کسب کرده و سال۲۰۲۳ فقط یک‌برد خارج از خانه را به‌دست آورده است.
   این هشتمین شکست این فصل قرمزها در لیگ برتر بود. فصل پیش فقط 2شکست داشتند و حالا درحالی‌که فصل به پایان نرسیده، تعداد باخت‌ها دو رقمی شده.

Man City
   منچسترسیتی با تک‌گل هالند از روی نقطه پنالتی بر تیم سختکوش کریستال پالاس غلبه کرد و پاتریک ویرا نتوانست در راستای منافع تیم محبوبش -آرسنال- از سیتی امتیاز بگیرد.
   این گل شماره28 هالند در این فصل لیگ برتر تا هفته26 بود که 7گل از 21گل کل تیم کریستال پالاس بیشتر است. او 7گل دیگر تا رسیدن به رکورد بیشترین گل زده در یک فصل در تاریخ لیگ برتر با ورژن جدید فاصله دارد و 11بازی دیگر باقی مانده است.
   هالند حالا بعد از سرخیو آگوئرو (فصل
15-2014) دومین بازیکن تاریخ سیتی به شمار می‌رود که توانسته در یک فصل بیش از 10گل هم در خانه و هم در خارج از خانه به ثمر برساند.
   چلسی این فصل 27گل زده؛ یکی کمتر از هالند.
   کریستال‌پالاس نخستین تیم تاریخ لیگ (از زمان ثبت آمار از سال2003) است که در 3بازی پیاپی موفق به زدن شوت به سمت چارچوب دروازه حریفان نشده است.
   کریستال 2رکورد منفی دیگر هم ثبت کرد؛ تنها تیمی است که در سال نو موفق به پیروزی نشده و 5تساوی و 5شکست داشته و تنها تیمی است که این فصل در 12بازی مختلف موفق به گلزنی نشده.

Chelsea
   چلسی در زمین لستر به پیروزی رسید اما تکلیف گراهام پاتر با این همه بازیکن مشخص نیست و او هنوز نمی‌داند باید به چه بازیکنانی بازی دهد. فصل آینده با ورود بازیکنان خریداری شده یا بازگشت بازیکنان قرضی اوضاع بدتر هم خواهد شد مگر آنکه باشگاه چندین فروش داشته باشد.
   برای نخستین بار از فصل 17-2016بود که چلسی در یک فصل لستر را دبل کرد و رفت و برگشت بازی را برد.
   لستر با برندن راجرز حالا 16شکست در این فصل دارد و فقط در 10مسابقه بازنده نبوده. هیچ تیمی غیراز آنها و ساوتهمپتون در این فصل این همه نباخته‌اند.
   از اکتبر2022 تاکنون چلسی هیچ مسابقه‌ای خارج از خانه را نبرده بود و 4تساوی و 4شکست در این بازی‌ها داشت، پیروزی در کینگ‌پاور نخستین پیروزی آلبی‌ها در این مدت بود. آن زمان استون‌ویلا را در ویلاپارک 2بر صفر برده بودند. همچنین نخستین بار از مه2022بود که 3گل به حریف می‌زدند. فصل پیش 3 بر صفر لیدز را برده بودند.
   مارک کوکوریا در بازی مقابل لستر 7تکل موفق داشت که بهترین آمار در یک بازی لیگ برتری این فصل بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید