• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 22 اسفند 1401
کد مطلب : 187675
+
-

مشکل بیمه بیکاری هنرمندان حل می‌شود

خبر
مشکل بیمه بیکاری هنرمندان حل می‌شود

نشست رسانه‌ای مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور تشریح عملکرد این نهاد در سال ۱۴۰۱ و تبیین برنامه‌های پیش‌رو برگزار شد.
سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همراه تعدادی از مدیران این مجموعه در تازه‌ترین نشست رسانه‌ای خود که دیروز در ساختمان این مجموعه برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این نهاد مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبیین برنامه‌های آینده پرداختند.
پوراحمدی در ابتدای این نشست خبری ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۱ گفت: مجموعه صندوق اعتباری هنر براساس فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های سال ۱۴۰۱ برنامه‌های خود را پیش برد. ‌عمده کارهای ما مبتنی بر حمایت از اصناف مختلف فرهنگ و هنر و فعالان قرآن و عترت است؛ بزرگوارانی که بخش عظیمی از آنها اکنون عضو صندوق هستند. خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ هم با اصلاح روند عضویت با توجه به نواقصی که قبلاً وجود داشت و تشکیل کارگروه‌های عضویت که در استان‌ها با حضور مدیران کل ارشاد استان‌ها، کارشناسان خبره فعالیت‌های هنری و نمایندگان صندوق صورت گرفت، شرایط بهتری برای عضویت برنامه‌ریزی شد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن تشریح خدمات ارائه شده در طرح‌های حمایتی این مجموعه ادامه داد: ما در سال‌جاری توانستیم بیش از ۱۰هزار نفر را به جمع بیمه‌شدگان بیمه تامین اجتماعی اضافه کنیم که در این میان ۲۴۰میلیارد تومان یارانه دولتی به‌صورت کلی توسط صندوق به‌عنوان بیمه پرداخت شده است. البته در ابتدای سال مزد مبنا بیش از ۵۷درصد افزایش پیدا کرد.
به همین اندازه هزینه‌های پرداختی ما در سهم بیمه افزایش یافت که در این زمینه به واسطه تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۵۴هزار نفر اکنون بیمه تامین اجتماعی هستند و بسیار خوشحالیم که بزرگوارانی به واسطه بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر اکنون به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند و می‌توانند از میوه با برکت جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش پایانی صحبت‌های خود به موضوع بیمه بیکاری هنرمندان اشاره کرد و گفت: مسئله مهم دیگری که در این روزها به‌شدت پیگیر آن بودیم موضوع بیمه بیکاری هنرمندان بود که به اعتقاد من موضوع بسیار مهمی است.
این موضوع یکی از مطالبات مهم هنرمندان است که می‌تواند بسیار مهم باشد. البته تشخیص بیمه بیکاری در این حوزه بسیار سخت و پیچیده است، اما ما طرحی را آماده کرده‌ایم که اگر در جلسه روز چهارشنبه هیأت امنای صندوق اعتباری به تصویب برسد، کارها را آغاز می‌کنیم که حداقل آن دسته از هنرمندانی را که تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند، پوشش دهیم.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید