• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 22 اسفند 1401
کد مطلب : 187647
+
-

افزایش کتابخانه‌های سیار در استان زنجان

یک کتابخانه سیار به کتابخانه‌های سیار استان زنجان اضافه می‌شود. به گزارش ایسنا، رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و کتابخوانی اداره‌ کل امور کتابخانه‌های استان زنجان گفت: درحال حاضر  ۴ کتابخانه سیار در شهرستان‌های زنجان، خدابنده و طارم فعالیت می‌کنند که یک کتابخانه سیار نیز درحال طراحی برای شروع فعالیت است.
الهه سلیمی افزود: کتابخانه‌های سیار برای خدمات‌رسانی به مکان‌های فاقد کتابخانه ثابت ایجاد شده‌اند و به عنوان یکی از مراکز کتابخانه‌های عمومی در مناطقی که به‌دلیل نبود زمین و جمعیت کم، کتابخانه ثابت وجود ندارد، فعالیت می‌کنند.
به‌گفته وی، کتابخانه‌های سیار با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، ایجاد عدالت فرهنگی و دسترس‌پذیر کردن منابع کتابخانه‌ای فعالیت می‌کنند. همچنین مخاطبان کتابخانه سیار همه مردم هستند ولی بیشتر مخاطبان آن را کودکان تشکیل می‌دهند.
سلیمی با بیان اینکه روستاها مکان فرهنگی ندارند و کتابخانه سیار یک مکان فرهنگی مناسب برای کودکان و نوجوانان روستاهاست، ادامه داد: استقبال از کتابخانه‌های سیار به قدری زیاد است که اصلا نمی‌توانیم فعالیت آنها را متوقف کنیم، فعالیت کتابخانه‌های سیار در امانت‌دهی و امانت‌گیری کتاب خلاصه نمی‌شود و کتابداران اقداماتی همچون قصه‌گویی، مسابقه، جشن، نشست‌های کتابخوان و... را نیز برگزار می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: طبق قانون، امکان ایجاد کتابخانه ثابت در روستاهایی با جمعیت بالای ۲۵۰۰ نفر امکان‌پذیر است و در مناطقی با جمعیت کم، کتابخانه سیار فعالیت می‌کند که به صورت کلی هر کتابخانه سیار حداقل ۱۰ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید