• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 21 اسفند 1401
کد مطلب : 187618
+
-

پایان خوش ر‌بوده شدن 2 کودک در پایتخت

2کودک 11ماهه و 6ساله که در حوادثی جداگانه توسط زنی ناشناس و سرکرده کودکان کار ربوده شده بودند، با تلاش مأموران پلیس آگاهی پایتخت به آغوش خانواده بازگشتند.
به گزارش همشهری، حادثه اول در حرم امام خمینی(ره) اتفاق افتاد. چند روز قبل زن و شوهری هراسان خود را به مأموران پلیس رسانده و از مفقود‌شدن کودک 11‌ماهه‌شان در حرم خبر دادند. آنها گفتند که از استان خوزستان برای زیارت راهی حرم شده‌اند و وقتی برای چند لحظه از فرزندشان غافل شده بودند، او گم‌شده و با وجود اینکه همه جای صحن را جست‌وجو کرده‌اند، نتوانسته‌اند فرزند خردسال‌شان را پیدا کنند.
 به‌دنبال این حادثه، گروهی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی بررسی‌های فنی خود را آغاز کردند. آنها پی بردند زنی ناشناس دور از چشمان والدین کودک او را ربوده و به سرعت حرم را ترک کرده است. آنها در ادامه موفق شدند متهم را شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد زن کودک‌ربا همراه کودک 11ماهه در حال حرکت به‌سوی مرکز تهران است. آنها به ردیابی‌های خود ادامه دادند تا اینکه معلوم شد زن ناشناس به‌دلیل اینکه متوجه شده پلیس او را شناسایی کرده و در تعقیبش است، کودک را در یکی از محله‌های مرکزی شهر رها کرده است. در این شرایط بود که کارآگاهان توانستند کودک ربوده‌شده را پیدا کرده و با دستور مقام قضایی او را تحویل خانواده‌اش دهند و تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه دارد. دومین پرونده به مفقودشدن پسری 6ساله مربوط می‌شود. والدین او چند روز قبل به اداره چهارم پلیس آگاهی رفتند و اعلام کردند پسرشان که مشغول بازی‌کردن در نزدیکی خانه‌شان بود، به‌طور ناگهانی گم شده است. با تشکیل پرونده در این‌باره تلاش‌های پلیس برای یافتن او آغاز شد. کارآگاهان در بررسی‌های فنی خود دریافتند که پسربچه پس از مفقود‌شدن توسط افراد ناشناسی به محله دیگری منتقل شده و در آنجا در حال فال‌فروشی است. همین سرنخ کافی بود تا مأموران در کوتاه‌ترین زمان ممکن محل موردنظر را شناسایی و پسر گمشده را که مشغول فروختن فال بود، پیدا کنند و در نهایت او را به خانواده‌اش تحویل دهند.
سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام جزئیاتی از 2 پرونده، از ادامه تحقیقات در این خصوص خبر داد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید