• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 2 دی 1396
کد مطلب : 1874
+
-

تأثیر آلودگی هوا بر وضعیت اکران فیلم‌ها بررسی می‌شود

سینما
تأثیر آلودگی هوا بر وضعیت اکران فیلم‌ها بررسی می‌شود

رئیس انجمن سینماداران گفت: با توجه به آلودگی هوا و کاهشی که در میزان مخاطب سینماها وجود داشته است،  وضعیت فروش فیلم‌ها و ادامه اکران آنها می‌تواند در جلسه جدید شورای صنفی نمایش بررسی و کارشناسی شود.

محمد قاصد اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بحران آلودگی هوا در روزهای گذشته بر میزان فروش فیلم‌های در حال اکران،  تأثیر گذاشته و این مسئله درصورت ادامه یافتن باید به شکل دیگری بررسی شود. در سینما ماندانا شاهد کم شدن میزان مخاطب و فروش فیلم‌ها در روزهای گذشته بوده‌ایم و اطلاع دارم که در پردیس‌های سینمایی هم همین وضعیت بوده است،  البته در روز سه‌شنبه که بلیت سینماها نیم بهاست وضعیت بهتر بود اما نسبت به هفته‌های گذشته فروش قبلی را نداشتیم.

اشرفی همچنین درباره فیلم‌های کودک که در سینماها اکران می‌شوند و به‌نظر می‌رسد وضعیت بدتری نسبت به دیگر فیلم‌ها داشته باشند گفت: هم‌اکنون سه فیلم «قهرمانان کوچک»،  «دم دراز حقه باز» و «شکلاتی» را روی پرده داریم که مدارس زیادی برای حضور دانش‌آموزان در سینماها و تماشای این فیلم‌ها اعلام آمادگی و سانس‌هایی را رزرو کرده بودند که متأسفانه این برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده لغو شد.

اشرفی از احتمال بررسی دوباره وضعیت فروش فیلم‌هایی که زیر کف فروش فروخته‌اند، خبر داد و گفت:  بنابراین بحرانی بودن هوا بر رفت‌وآمد خانواده‌ها نیز تأثیر گذاشته و برای فیلم‌های کودک هم با کاهش مخاطب روبه‌رو شده‌ایم. با توجه به اینکه در شورای صنفی نمایش هم عضویت دارم به‌نظر می‌رسد که میزان کم‌فروش فیلم‌ها باید در جلسه شورای صنفی بررسی شود تا اگر به‌دلیل آلودگی،  میزان فروش به اندازه فاحشی پایین آمده و فیلم‌ها در معرض خطر قرار گرفته باشند،  تصمیم‌گیری جدیدی صورت گیرد.

معمولاً‌ فیلم‌هایی که پایین‌تر از کف فروش بفروشند باید جای خود را به فیلم‌های دیگری بدهند اما با توجه به تاثیر وضعیت آلودگی هوا بر فیلم‌ها امکان بررسی دوباره این فیلم‌ها وجود دارد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید